Własny biznes? Dokładnie tak!

Miało być tak pięknie. Mieliśmy brać sprawy we własne ręce, wykorzystać narodową cechę, jaką jest podobno przedsiębiorczość, a rząd miał robić wszystko, by nam to ułatwić. Idea „jednego okienka”, walka z biurokracją, uproszczenie przepisów, zielone światło dla biznesu i przedsiębiorców. Mieliśmy już być drugą Japonią, drugą Irlandią, krainą mlekiem i miodem płynącą.

Jak jest naprawdę, najlepiej wiedzą Ci, którym udało się (tak, czasami to prawdziwy wyczyn!) założyć własną firmę, odnaleźć się na rynku, a nie pogubić w gąszczu pytań bez odpowiedzi i bagnie nieraz sprzecznych przepisów, odnieść spektakularny sukces albo równie spektakularną… klapę.

Okladka-3dA miało być tak pięknie… I jest! Jeśli nie w szarej rzeczywistości, to już na pewno w książce „Własny biznes – dlaczego TAK?” autorstwa Krzysztofa Sadeckiego, przedsiębiorcy, szkoleniowca, publicysty, jednego z najbardziej utalentowanych ekspertów od alternatywnych rynków inwestycyjnych (współautorzy Witold Antosiewicz, Grzegorz Turniak).
„Własny biznes – dlaczego TAK?” to kompleksowy poradnik, kompendium wiedzy oraz źródło budowania odwagi i motywacji, które jest jednocześnie odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku. Co bardzo istotne, napisana została w oparciu o własne doświadczenia autora, a nie wydumane teorie i napisana została językiem fachowym, a przy tym zrozumiałym dla każdego (co akurat rzadko się zdarza w przypadku poważnych publikacji biznesowych).

Zacznijmy od tego, że książka obala kilka popularnych mitów, m.in. ten, że „Przedsiębiorczość to narodowa cecha Polaków„. Może i tak. W praktyce jednak młodzi ludzie nie mając wystarczającej wiedzy, przygotowania, a przede wszystkim odwagi i motywacji, często boją się zakładać własne firmy. Nasz system szkolnictwa, zakorzenione w społeczeństwie postawy rodem z gorszej epoki wciąż uczą jak należy myśleć, zamiast uczyć samego myślenia. Uczą teorii w oderwaniu od rzeczywistości. W efekcie, nawet dobrze wyedukowany absolwent rzucony „na rynek” czuje się jak mała rybka w morzu pełnym rekinów.

Krzysztof Sadecki w swojej książce przekonuje, że tak wcale nie musi być! Obala „15 mitów przedsiębiorczości”. Jasno wykłada biznesowe abecadło, prowadzi nas krok po kroku przez wszystkie szczeble kariery przedsiębiorcy, od planowania biznesu, pomysł na biznes, wybór formy prowadzenia działalności gospodarczej i formy opodatkowania, poprzez omówienie obowiązujących praw, ustaw i przepisów (m.in. patenty, ochrona znaków towarowych), do zarządzania firmą, personelem i finansami. Bardzo ciekawy jest rozdział poświęcony tak modnego networkingowi i sprzedaży poprzez relacje, a także rozdział dotyczący wzajemnych relacji między przedsiębiorczością a światem akademickim.
Każde zagadnienie omówione jest klarownie punkt po punkcie, poparty przykładami, ułatwiającymi porównanie tabelkami i zestawieniami, zaś na końcu każdego tematu znajdziemy, niczym w analizie SWOT, wszystkie wady i zalety, wszystkie za i przeciw.
Co najważniejsze jednak, Krzysztof Sadecki motywuje nas nie pseudo biznesowymi filozofiami, ale konkretami!

Po przeczytaniu tej książki, poradnika – a czyta się go jednym tchem! – nie dziwi mnie już, że nawet w czasach tak ciężkich dla czytelnictwa, książka stała się wydawniczym bestsellerem zanim weszła na rynek! Pierwsze wydanie w nakładzie 10.000 egzemplarzy zostało w 70% wykupione jeszcze przed pojawieniem się na półkach!
Sam uważam, że zakup tej książki to nie tylko jedna z lepszych inwestycji w życiu każdego, kto pragnie rozwinąć swe biznesowe skrzydła, ale i pozycja obowiązkowa na półce każdego biznesmena, przedsiębiorcy, osoby, która pragnie zapewnić sobie niezależność finansową i strategicznie planować swoje życie. Warto po nią sięgać w chwilach zwątpienia, w poszukiwaniu inspiracji, rozwiązania konkretnych, codziennych problemów.

Jak pisze w swojej książce Krzysztof Sadecki, „sukces jest zazwyczaj nagrodą dla wytrwałych”. Nie wierz zatem w mity, nie żyj złudzeniami, miast tego sięgnij po książkę i zacznij odnosić sukcesy!

Andrzej Kwaśniewski

Tytuł: Własny Biznes – dlaczego TAK?
Autor: Krzysztof Sadecki
Współautorzy: Grzegorz Turniak, Witold Antosiewicz
Format: A5
Ilość stron: 232
Wydawnictwo: Fundacja Ekonomii Przyszłości

sadecki_photoKrzysztof Sadecki – przedsiębiorca, szkoleniowiec, publicysta, jeden z najbardziej utalentowanych ekspertów od alternatywnych rynków inwestycyjnych. Zdobywca wyróżnienia Forbes Trendy za model biznesowy oraz prestiżowej nagrody MDIT dla najlepszych doradców inwestycyjnych. Absolwent Polish Open University na wydziale Psychologii Marketingu i Reklamy oraz Studiów MBA na City University London. Autor licznych felietonów o tematyce finansów i ekonomii publikowanych w czasopismach: Newsweek, Forbes, Pierwszy Milion, Warsaw Business Journal.
Posiada rekomendacje ponad 40 ambasad oraz 60 Izb Handlowych jako specjalista od wdrażania nowych marek na rynkach polskim, angielskim i irackim oraz jako ekspert w dziedzinie oddłużania, optymalizacji kosztów i reorganizacji struktur firmowych.
Wirtuoz instrumentów finansowych i wizjoner twardo stąpający po ziemi.

Polecamy również:
http://www.wlasnybiznesdlaczegotak.pl
www.facebook.com/własnybiznesdlaczegotak

 

 

wlasny-biznes-dlaczego-tak-krzysztof-sadecki

Scroll to Top
Scroll to Top