rezygnuje z futer

SHOWROOM wspiera odpowiedzialną modę i rezygnuje z futer

SHOWROOM, platforma skupiająca wyselekcjonowane marki i niezależnych projektantów mody z Polski i 24 krajów Europy, zdecydowała o całkowitym wyeliminowaniu futer i futrzanych dodatków ze swojej oferty. Ten krok jest częścią szerszej inicjatywy wspierającej odpowiedzialną i ekologiczną modę. Decyzję SHOWROOM potwierdza przystąpienie do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer).

 

Platforma sprzedażowa SHOWROOM zrzesza niezależne marki i projektantów oferujących nietuzinkowe odzież i dodatki najwyższej jakości. Od wielu lat angażuje się w promocję odpowiedzialnej mody, dlatego całkowite wyeliminowanie prawdziwych futer i futrzanych dodatków ze swojego asortymentu jest dla SHOWROOM naturalnym krokiem. Od teraz jednym z punktów regulaminu podpisywanego przez wszystkich dostawców sprzedających na platformie będzie zakaz używania takich futer w oferowanych produktach.

 

„Założyliśmy SHOWROOM, by otworzyć lokalnym twórcom okno na świat. Wielu z nich skupia się nie tylko na projektowaniu pięknych kolekcji, ale podejmuje także dodatkowe działania, by dbać o środowisko. Przez stworzenie sekcji FAIR chcemy wyróżnić i nagrodzić twórców, którzy podejmują wysiłek, by świat mody stał się zrównoważony i odpowiedzialny. Przyjęcie polityki fur-free to element szerszej inicjatywy SHOWROOM wspierającej świadomą modę. Właśnie otworzyliśmy pop up store w Galeries Lafayette w Berlinie, którego tematem przewodnim jest moda zrównoważona i świadome kupowanie. Mam nadzieję, że uda nam się dotrzeć z tym przesłaniem do szerokiego grona klientów” – wyjaśnia Michał Juda, współzałożyciel showroom.pl.

 

SHOWROOM chce również edukować konsumentów w temacie ekologicznej mody tworzonej z poszanowaniem natury. Dlatego na stronie www.showroom.pl powstała specjalna sekcja FAIR poświęcona tym zagadnieniom. Użytkownicy będą mogli na niej przeczytać m.in. o tym w jaki sposób projektanci i marki dbają o środowisko.

 

„Panuje powszechne przekonanie, że futra naturalne – jak sama nazwa wskazuje – są produktem przyjaznym naturze. Nic bardziej mylnego. Badania pokazują, że ich ślad węglowy, czyli stopień zużycia energii oraz emisji dwutlenku węgla do atmosfery na całym etapie produkcji, jest kilkadziesiąt razy wyższy niż analogicznego produktu wykonanego z futra sztucznego. Nie wspominając o ogromnych zanieczyszczeniach, których źródłem są fermy zwierząt futerkowych oraz zakłady garbujące, konserwujące i farbujące futra” – wyjaśnia Aleksandra Majchrzak, koordynatorka programu Sklepy Wolne Od Futer ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.

 

Wraz z rezygnacją ze sprzedaży futer i futrzanych dodatków poprzez swoją platformę marka SHOWROOM przystąpiła do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (ang. Fur Free Retailer). Jego celem jest namawianie firm odzieżowych do rezygnacji z futer, a jednocześnie zapewnienie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. Program pozwala klientom podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe. Prowadzony jest w ponad 20 krajach na całym świecie, a za jego koordynację odpowiada koalicja Fur Free Alliance zrzeszająca organizacje zajmujące się ochroną i prawami zwierząt. W Polsce od 2013 r. program prowadzi Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

 

Wśród firm i projektantów, którzy dotychczas zrezygnowali z używania prawdziwych futer w swoich produktach są m.in. GUCCI, Armani, Michael Kors, Versace czy Hugo Boss. Program Sklepy Wolne Od Futer zrzesza obecnie ponad 900 marek odzieżowych z całego świata. Ich pełna lista znajduje się na międzynarodowej stronie programu https://furfreeretailer.com/. Firmy zainteresowane dołączeniem do inicjatywy mogą to zrobić poprzez kontakt podany na stronie.

Scroll to Top
Scroll to Top