Ponad 12 000 – tyle osób zadeklarowało na Facebooku chęć obejrzenia wystawy Annie Leibovitz „Kobiety”, prezentowanej w ramach VII Polskiego Festiwalu Reklamy.
Popularny serwis społecznościowy Facebook po raz kolejny okazał się bezkonkurencyjną siłą promocyjną. Tym razem tylko dzięki poleceniom znajomych wystawa fotografii Annie Leibovitz w przeciągu zaledwie tygodnia zyskała 8 000 zainteresowanych osób, a w ostateczności ponad 12 000 użytkowników serwisu zadeklarowało chęć przybycia na wernisaż.
– Zainteresowanie, jakim wystawa cieszy się na Facebooku przerosło nasze oczekiwania, do tego stopnia, że musieliśmy zmienić miejsce otwarcia wystawy – uśmiecha się Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, organizatora festiwalu.
Pierwotnie otwarcie wystawy znanej amerykańskiej fotografki miało odbyć się w Cafe Flora. Po zamieszczeniu informacji o wernisażu na Facebooku lawinowy przyrost fanów, sprowokował organizatorów do wyjścia w przestrzeń publiczną, i tak ostatecznie uroczyste otwarcie odbędzie się przed Ogrodem Botanicznym UW (róg Al. Ujazdowskich i Agrykoli), na którego parkanie będzie można oglądać zdjęcia 33 kobiet.
– Celem Polskiego Festiwalu Reklamy jest nie tylko popularyzacja naszej branży, ale też pokazanie jej związków ze sztuka wysoką, dlatego zdecydowaliśmy się na zaproszenie tak uznanej artystki – mówi Paweł Tyszkiewicz i dodaje – Popularność tego wydarzenia cieszy nas tym bardziej, że nie miał on na Facebooku żadnego dodatkowego wsparcia promocyjnego.
Wystawa „Kobiety” Annie Leibovitz to cykl dokumentujący życie kobiet w różnych rolach społecznych – od momentu narodzin do późnej starości. Na wystawie zaprezentowane zostaną 33 fotogramy o wymiarach 130 x 180 – wizerunki zarówno kobiet znanych, jak i nieznanych, emanujących wewnętrzną siłą kobiecości.
Wystawę będzie można oglądać w dniach 15 kwietnia – 16 maja 2011.
Wystawa na Facebooku: http://www.facebook.com/event.php?eid=103917323026117