Wakacje, kojarzą się nam z wycieczkami, urlopami, a nie rzadko też z remontem i nadrabianiem całorocznych obowiązków. Paradoksalny brak czasu na zakupy przed wyjazdem, upalna pogoda, czy wygoda przeglądania produktów w sieci, skłania nas do zakupów przez Internet – szybkich i często tańszych. O czym szczególnie warto pamiętać podczas wakacyjnego surfowania w sieci?
Zbyt piękne żeby było prawdziwe?
Ostrożności nigdy za wiele
Czujność należy zachować także logując się do sieci w publicznych miejscach jak hotele czy kawiarnie. Upewnijmy się, że nasz komputer posiada zaktualizowaną ochronę antywirusową, a w razie kradzieży – wykasujmy wszelkie zapamiętane dotąd hasła. Najlepiej nie logować się wówczas do kont bankowych (a tym bardziej na nie swoim komputerze!), upewnić się czy sieć posiada szyfrowanie danych, a także z ostrożnością zostawiać wszelkie informacje na popularnych serwisach społecznościowych. Jeśli korzystamy z obcego komputera czy łącza, najlepiej zrezygnować z robienia zakupów czy przelewów, a po skorzystaniu z internetu, koniecznie wykasować całą historię, zapamiętane hasła, autouzupełnienia, ciasteczka, i inne dane, które mogą zostać później odzyskane – ostrzega ekspert Kamil Urbaś.
Wakacje, a dzieci
Wakacje to czas wzmożonego zagrożenia, szczególnie dla młodych internautów. W tej jednak kwestii to rodzice muszą zachować największą czujność, gdyż to oni ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo czy nielegalne działania niepełnoletniego dziecka – zarówno jeśli chodzi o nowe znajomości w sieci, wyświetlane treści internetowe, ściąganie i kopiowanie utworów, czy nieprzemyślane logowanie się i zakupy na stronach sklepów internetowych. Warto także kontrolować i ostrzec dziecko przed podawaniem osobistych danych (jak np. nazwisko, adres, numer telefonu, ID użytkownika czy hasła) obcej osobie.
Jak nie tracić klientów w wakacje?
Letni okres, wpływa także na posiadaczy własnego e-biznesu. Jeśli nie jest to firma turystyczna, hotelarska, czy inna w której wakacyjnej pracy wręcz trudno nadążyć – warto zastanowić się jak nie stracić zysku w okresie „ogórkowym”, a co więcej: jak skorzystać z okazji i przyciągnąć nowych klientów. Wakacje to przecież okres remontów, nadrabiania zaległości i obowiązków po minionym roku, dlatego jest to szansa dla sklepów z wyposażeniem wnętrz, ubraniami czy np. letnimi gadżetami. W letnim okresie, szczególną uwagę należy przywiązać do jakości obsługi klienta, która musi być jeszcze bardziej profesjonalna. Aby być widocznym, warto zwiększyć także ilość promocji w ofercie, wprowadzić specjalne rabaty, programy zniżkowe, gratisy i przede wszystkim zwiększyć intensywność reklamy w Internecie. Uważajmy jednak aby ceny nie spadły zbyt nisko, by klienci nie zniechęcili się, gdy po wakacjach, będą one musiały wzrosnąć. Obecnie, jednym z najlepszych sposobów na skuteczną promocję firmy i jej produktów, mogą być też modne serwisy, w których klient może zakupić voucher ze zniżką. Ważnym elementem prowadzenia e-handlu jest oczywiście elastyczność, dlatego warto dostosować swoją ofertę do wakacyjnej tematyki – np. dodać plażowy ręcznik do zestawu łazienkowego, przewodnik czy plecak turystyczny. Ponadto, jeśli wybieramy się na urlop, koniecznie powierzmy komuś opiekę nad naszym sklepem – w przeciwnym razie klient poczuje się zapomniany.
Źródło: TwojaBateria.pl