w wiedeńskim muzeum

„W świetle Moneta“ w wiedeńskim muzeum Belweder

Wiedeński Belweder asocjujemy głównie ze sztuką Gustava Klimta, posiada on bowiem największą na świecie kolekcję jego dzieł. Tym bardziej zimowa propozycja muzeum Dolny Belweder w Wiedniu może zaskoczyć. Wystawa „W świetle Moneta“ prezentuje ikony impresjonizmu czyli twórczość Claude Moneta w unikalnym na skalę całej Europy zestawieniu.

Już w roku 1903 można było podziwiać w budynku wiedeńskiej Secession dzieła Claude Moneta (1840-1926). Wiedeński Belweder przypomina o tym i pokazuje dzieła z własnych zbiorów, a także wartościowe depozyty w ramach wystawy pt.: „W świetle Moneta. Austriaccy artyści i dzieła wielkich impresjonistów”. Wystawa bazuje na twórczości Moneta jako źródła inspiracji dla późniejszych i współczesnych artystów. Liczne oleje Moneta są tu zestawione z dziełami austriackich malarzy.

Gustav Klimt, Herbert Boeckl, Heinrich Kühn, Carl Moll, Emil Jakob Schindler, Max Weiler oraz Franz Jaschke wciąż inspirowali się twórczością francuskiego malarza. Wystawa ma na celu przedstawienie na wiele sposobów wpływów twórczości Moneta na artystów austriackich: niektórzy przejęli jego typowy styl, wykorzystując go na własny sposób, inni zaś inspirowali się motywami i tematami dzieł Moneta. W ramach wystawy położono szczególną uwagę na motyw przewodni, głównym punktem wystawy są różnorodne wariacje na temat „Lilii wodnych” Moneta.

Bliższe informacje: www.belvedere.at

W świetle Moneta. Austriaccy artyści i dzieła wielkich impresjonistów“

do 08. lutego 2015

Dolny Belweder, Oranżeria

Rennweg 6

1030 Wiedeń

Foto:

F 1 Claude Monet Waterloo Bridge, Sonne, um 1900 (datiert 1903)

© Milwaukee Art Museum, Hinterlassenschaft Mrs. Albert t. Friedmann / Foto: © John R. Glembin

F 2 Claude Monet, Fischer an der Seine bei Poissy, 1882 © Belvedere, Wien

F 3 Gustav Klimt, Attersee, 1900 (Bild: monet_am_attersee_leopold-museum-wien.jpg) © Leopold Museum, Wien

F 4 Claude Monet, Seerosen 1914-1917 © Fondation Beyeler, Riehen/Basel

Foto: © Robert Bayer, Basel

Scroll to Top
Scroll to Top