Marka TRU Trussardi uwodzi swoim niepowtarzalnym stylem mody dla kobiet i mężczyzn na całym świecie już od ponad 100 lat. Jako jedna z wiodących włoskich marek, jest niezmiennie symbolem najwyższej jakości, doskonałości, perfekcji i luksusu. Nie sposób sobie wyobrazić, by świat mody mógł bez niej istnieć także współcześnie. Kolekcje na wiosnę i lato 2017 Trussardi zarówno dla mężczyzn jak i dla kobiet, łączą w sobie wyrafinowaną klasykę z odważną ferią kolorów. W polskich galeriach handlowych sklepy tej marki oferują wyjątkowe modele w cenach odpowiadających ich wysokiej jakości.
W 1911 roku we włoskim Bergamo, Dante Trussardi wzniósł fabrykę produkującą luksusowe skórzane rękawiczki. Wystarczyło kilka lat, aby dobrze poprowadzona dystrybucja przyniosła uznanie wśród klientek. Materiały doskonałej jakości oraz ciągłe ulepszanie technik obróbki sprawiły, że firma stała się liderem na międzynarodowym rynku galanteryjnym. Niebawem Dante Trussardi podpisał kontrakt na dostawę do brytyjskiej rodziny królewskiej.
Pod koniec lat sześćdziesiątych XX wieku Nicola, wnuk Dantego po przejęciu rodzinnego interesu przekształcił go w grupę przemysłową, rozszerzając ofertę także na odzież i inne akcesoria luksusowe. Mając wrodzony szacunek do włoskiej tradycji rzemieślniczej, Nicola Trussardi zajął się projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją skórzanych kurtek, walizek i toreb, jak również artykułów dla domu i biura. W ten sposób firma stała się symbolem bezkonkurencyjnej jakości nie tylko w Italii, lecz również w całej Europie i na całym świecie. Nicola podjął współpracę z najlepszymi włoskimi firmami, takimi jak Alfa Romeo, Alitalia czy Agusta. Ustawiając sobie poprzeczkę bardzo wysoko, wspólnie przyczynili się oni do rozsławienia na nowo hasła made in Italy.
Markę prowadzi już czwarte pokolenie rodu Trussardi. Dyrektor generalną jest Beatrice Trussardi. To ona pracuje obecnie na miano jednej z najbardziej innowacyjnych międzynarodowych firm. Marka cieszy się wielką estymą w takich ważnych sektorach włoskiej gospodarki, jak moda, projektowanie i sztuka, a nawet w ostatnim czasie kulinaria, bo zaczęły się pojawiać restauracje należące do właścicieli tej firmy. Z inicjatywy Beatrice Trussardi utworzona została także fundacja Fondazione Nicola Trussardi – instytucja subtelnie przenosząca sztukę do życia codziennego, w ramach organizowanych w Mediolanie międzynarodowych wystaw artystów z różnych stron świata. Grupa Trussardi posiada ponad 400 sklepów w Europie, Azji, na Bliskim Wschodzie oraz w Ameryce.
W 1973 roku Trussardi, jako pierwsza marka modowa na świecie przyjęła swoje logo, a był nim graficzny wizerunek charta. W roku 1976 pierwszy butik marki powstał przy Via Sant Andrea w Mediolanie. W latach 80. XX wieku na rynku zaistaniało szereg linii Trussardi: Trussardi Jeans, Trussardi Eyewea, Trussardi Home, Trussardi Baby, Trussardi Junior, a także Trussardi Perfumes. Grupa Trussardi w 1983 odnowiła wnętrza floty linii lotniczej Alitalia. Projekt ten zdobył nagrodę The Best’ 83 Award w Nowym Jorku. W roku 1986 roku otwarto Pala Trussardi – centrum koncertowe, w którym odbył się m.in. ostatni koncert we Włoszech Franka Sinatry. W 1996 powstał Palazzo Mariano Alla Scala – pierwszy flagowy obiekt w świecie mody. Znalazły się w nim: galeria sztuki, kawiarnia, księgarnia, restauracja i, rzecz jasna – salon wystawowy i butik. W 2005 roku po raz pierwszy zaistniała linia TRU Trussardi. W 2008 Grupa Trussardi wprowadziła linię odzieży i akcesoriów dla kobiet i mężczyzn. W 2011 roku firma wypuściła z okazji setnych urodzin marki, zapachy Trussardi Donna oraz Trussardi Uomo.
Najbardziej charakterystycznych motywów dla Trussardi jest całkiem sporo. Są to złote metalowe zawieszki w kształcie głowy charta, używane jako breloki przy torebkach lub jako klamry przy paskach. Oprócz nich, metalowe elementy na okularach i frędzle na torebkach, ostatnio też na spodniach i spódniczkach. Do tego także łańcuchy jako paski do torebek i wyraziste logo wytłoczone w skórze. Ubrania wyróżniają liczne aplikacje z kolorowych koralików i atłasowe wyłogi w marynarkach, a także charakterystyczne wstawki z dzianiny i futra. Ponadto takie niuanse, jak skórzane sukienki mini i wiązane pod szyją kokardy przy eleganckich bluzkach. Tkaniny najczęściej są udrapowane i mają wstawki lub lamówki ze skóry, którym towarzyszą łańcuchy np. przy butach.
W 2017 roku w modzie Trussardi dla kobiet będzie królowała feeria kolorów – fuksja, fiolet, purpura, niebieski gołębi, granat, szary, srebrny, pomarańczowy, miodowy, ale i beż w klimacie safari. Wśród fasonów – ołówkowe spódnice z wysokim rozcięciem na nodze z przodu, obcisłe spódnice mini, długie marynarki o 1-2 numery za duże, krótkie skórzane lub metalizowane ramoneski, buty stylizowane na „rzymianki”, lecz na wysokim obcasie i w kolorach od naturalnej skóry, przez beże, aż po metalizowane pomarańcze i fiolety. Dominować będą długie sukienki – błyszczące, żółte, połyskliwe, rozkloszowane i z nadrukiem, do tego zamszowe kurtki z frędzlami, ale też w rozmiarze midi. Spodnie damskie, to głównie rurki o długości ¾ lub zamszowe beżowe ogrodniczki. Do nich koniecznie długie płaszcze, stylowo przypominające przedłużone do ziemi marynarki. I jeszcze srebrzyste szelki. Ceny sukienek Trussardi wahały się w sezonie zimowym już w granicach 500-800 zł, natomiast kurtek i ramonesek w okolicy 1500 zł. Wiosną poziom cenowy przewidywać można podobnie, wszystko zależy jednak od modelu i rodzaju materiału.
Dla mężczyzn w m.in. kolekcji Trussardi Jeans, która łączy tradycyjne wartości i nowatorski styl, znajdą się T-shirty, koszule, bluzy i jeansy przeznaczone dla tych, dla których oprócz doskonałej jakości tkanin ważna jest praktyczność. Ceny kurtek kształtują się w przedziale od 1000 do 2500 zł, a t-shirt’y ok. 300 zł. Casualowy męski look w stylu Trussardi podkreślą tradycyjne akcesoria i obuwie Trussardi Jeans, czyli sneakersy, trampki oraz tenisówki, które są zaprojektowane tak, by świetnie dopełniały przemyślaną stylizację, a jednocześnie wprawiały w dobry nastrój użytkownika. Eleganckie swetry, szale i stonowane garnitury, nie pozbawione jednak nowoczesnego sznytu – to coś, co na pewno pozwoli przejść lekko od zimy do wiosny.
Tru Trussardi to jedna z linii marki Trussardi, która jest połączeniem wysokiej jakości wykonania i stylu z funkcjonalnością odzieży miejskiej. Ubrania są przemyślane przez projektantów pod tym kątem, aby zabiegani klienci mieli w zasięgu ręki garderobę, której potrzebują na różne okazje. Na pozór skrajne elementy – od casualowych po eleganckie w ubraniach Tru Trussardi powodują, że odzież miejska nabiera wyjątkowego charakteru. Kolekcje TRU Trussardi dla najbardziej wymagających kobiet i mężczyzn, dostępne są w wielu miastach Polski, m.in. w Gdyni w CH Klif czy Galerii Bałtyckiej, także w Trójmieście. Sklep Tru Trussardi w CH Klif zapewnia niezwykle obszerną gamę modnych produktów, odpowiadających na potrzeby najbardziej wymagających klientów. Atrakcyjne cykliczne rabaty oraz profesjonalna pomoc obsługi, tworzą przyjazną atmosferę w trakcie zakupów dla klientów, którzy szukają dobrej jakości w odpowiedniej cenie.
Według niektórych sondaży, klienci przyznają, że robiąc zakupy w galeriach handlowych kierują się przede wszystkim własnym gustem – 49%. 25% spośród nich mówi, że kieruje się ceną ubrań, zaś sympatią do marki 12%. 3% wchodzi tam, gdzie podobają im się witryny. Trussardi łączą te wszystkie preferencje klientów w jedno i w tym upatrywać można jednego z filarów sukcesów tej marki, nie tylko na polskim rynku.