opera

Ogrody Muzyczne – Orfeusz i Eurydyka

„Orfeusz i Eurydyka” Christopha Willibalda Glucka po niemal stu latach pojawiła się w Warszawie, za sprawą Mariusza Trelińskiego. Czerpiąc z tematów i struktur mitycznych, przemienia je w konglomerat zmysłowości, naoczności, snu i magii, której zapleczem jest współczesna technika. Mariusz Treliński próbuje w swej ostatniej realizacji powstrzymać tę operową machinę, opanować jej skłonność do rozbuchanej wizyjności, niepohamowanej efektowności i przesady doprowadzającej konwencję na skraj kiczu. W poprzednich przedstawieniach […]

Ogrody Muzyczne – Orfeusz i Eurydyka

„Orfeusz i Eurydyka” Christopha Willibalda Glucka po niemal stu latach pojawiła się w Warszawie, za sprawą Mariusza Trelińskiego. Czerpiąc z tematów i struktur mitycznych, przemienia je w konglomerat zmysłowości, naoczności, snu i magii, której zapleczem jest współczesna technika. Mariusz Treliński próbuje w swej ostatniej realizacji powstrzymać tę operową machinę, opanować jej skłonność do rozbuchanej wizyjności, niepohamowanej efektowności i przesady doprowadzającej konwencję na skraj kiczu. W poprzednich przedstawieniach

HALKA na nowo – wideo

Halka Stanisława Moniuszki to polska Madame Butterfly, historia o nieszczęśliwej miłości na tle konfliktu społecznego. Większość współczesnych realizacji redukuje libretto Halki do dramatu psychologicznego nie znajdując w dziś dość wyraźnej linii podziału klasowego. Tymczasem dla kolejnych pokoleń temat ten może stać się znów paląco aktualny. Współczesny świat dzieli się coraz wyraźniej na „ludzi doskonałych” i

HALKA na nowo – wideo

Halka Stanisława Moniuszki to polska Madame Butterfly, historia o nieszczęśliwej miłości na tle konfliktu społecznego. Większość współczesnych realizacji redukuje libretto Halki do dramatu psychologicznego nie znajdując w dziś dość wyraźnej linii podziału klasowego. Tymczasem dla kolejnych pokoleń temat ten może stać się znów paląco aktualny. Współczesny świat dzieli się coraz wyraźniej na „ludzi doskonałych” i

Czarodziejki

Olśniewająca wirtuozerią i przenikliwością książka o współczesności i tradycjach opery europejskiej. Księga Prospera opery początku XXI wieku. Opera jest dla nas ostatnim terytorium mitycznego doświadczenia – „jego najwyższa moc objawia się w paru zmysłowych momentach, jakie rodzi śpiew”. Starobinski słucha czarodziejek opery od barokowej Poppei Monteverdiego i Alcyny Haendla aż po Manon, Carmen, Elektrę Straussa

Czarodziejki

Olśniewająca wirtuozerią i przenikliwością książka o współczesności i tradycjach opery europejskiej. Księga Prospera opery początku XXI wieku. Opera jest dla nas ostatnim terytorium mitycznego doświadczenia – „jego najwyższa moc objawia się w paru zmysłowych momentach, jakie rodzi śpiew”. Starobinski słucha czarodziejek opery od barokowej Poppei Monteverdiego i Alcyny Haendla aż po Manon, Carmen, Elektrę Straussa

Scroll to Top
Scroll to Top