Smutny los piersi

Naga kobieta w rozchylonym szlafroku w miejscu piersi ma okienka filmu i tylko strzałki „play” zakrywają sutki. Taki widok ukazuje się oczom każdego, kto zachęcony plakatami i spotami kinowymi wejdzie na stronę kanadyjskiego festiwalu Breast Fest. Estetyka strony przywodzi na myśl Moulin Rouge. Jest czerwono, lśni satyną, a logo Breast Fest przypomina kabaretowy neon.

Pierwszy film to bajkowy minimusical. Mimo że trwa zaledwie trzy i pół minuty, świetnie wyczerpuje cechy gatunku – jest „dobra wróżka” brafitterka, śpiewy w tle, odpowiednia dawka humoru i zagubiona bohaterka po usunięciu piersi, która odzyskuje wiarę w swoją kobiecość. Gdy kliknie się w drugą pierś-okienko filmowe, nie jest już tak różowo. Widać jedynie krótki napis We’re sorry, the video you’re trying to watch has been removed oraz bliznę po mastektomii. Radosny nastrój pryska jak bańka mydlana.

Kampania promuje 3. edycję Festiwalu Filmowego Breast Fest, który odbył się w dniach 19-21 listopada w Royal Ontario Museum. (Pierwsza edycja reklamowana była również w interesujący sposób.) Pokazom siedmiu filmów z Japonii, Szwecji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Niemiec, Singapuru, USA i Kanady, powiązanych tematycznie z rakiem piersi, towarzyszyły warsztaty, wykłady oraz panele dyskusyjne. Wydarzenia odbywające się co roku w czasie festiwalu mają na celu budować społeczną świadomość i poszerzać wiedzę dotyczącą problemu.

Breast Fest to inicjatywa Rethink Breast Cancer, działającej od 2001 roku organizacji wspierającej młode (poniżej 40 roku życia) kobiety dotknięte rakiem piersi. Statutowym celem organizacji jest zmiana sposobu myślenia i działania na rzecz profilaktyki nowotworu piersi – odejście od kampanii opartych na strachu i statystykach śmiertelności, wykorzenienie społecznego przekonania, że to problem kobiet po menopauzie oraz stworzenie ruchu wsparcia dla młodych, aktywnych kobiet dotkniętych tym problemem.

źródło:kampaniespoleczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top