Rób to z gumką i z humorem!

Niemiecka kampania „Mach’s Mit” („Przyłącz się” / „Rób to z„) rozpoczęła się w 1993 roku i do dzisiaj zachęca do korzystania z prezerwatyw, by uniknąć zakażenia wirusem HIV. Najwcześniejsze kreacje zostały zaprojektowane przez Marcela Kolvenbacha i Guido Meyera, dwóch studentów Politechniki Dusseldorwskiej na zlecenie Państwowego Centrum ds. Edukacji Zdrowotnej (BZga).

Proste rysunki bazują na fotografiach prezerwatyw w jaskrawych, tęczowych kolorach, a każdy opatrzony jest dowcipnym hasłem, często bazującym na grze słów. Plakatom towarzyszy również spinające całość hasło „Gib AIDS keine Chance” („Nie daj AIDS żadnej szansy„) oraz adres strony internetowej, na której zainteresowani mogą otrzymać informacje na temat AIDS i ochrony przed tą chorobą.

By osiągnąć zamierzony cel, twórcy kreacji zdecydowali się wyjść poza utarty schemat towarzyszący kampaniom informującym o AIDS. Zamiast straszyć skutkami zarażenia, kreacja opiera się na budowaniu pozytywnych skojarzeń z bezpiecznym seksem. Plakaty i pocztówki są kolorowe i wesołe, a do zabezpieczenia się nawiązują w inteligentny i jednocześnie przewrotny sposób. Zdecydowanie wpadają w oko i zapadają w pamięć, sprawiając że widok prezerwatywy staje się dla odbiorców czymś codziennym i naturalnym.

Kreacja spotkała się z bardzo pozytywnym społecznym odbiorem i od lat pozostaje w Niemczech największą i najbardziej rozpoznawalną kampanią społeczną związaną z ochroną zdrowia. Dzięki temu, że wiele firm reklamy zewnętrznej za darmo udostępniło BZgA swoje powierzchnie, plakaty dotarły na ulice wielu niemieckich miast. Urokowi barwnych „gumek” poddał się nawet Niemiecki Komitet Olimpijski, który wyposażył niemieckich sportowców w stosowne zestawy z hasłem „Gib AIDS keine Chance”.

[nggallery id=1929]

źródło:kampaniespoleczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top