Kosmetyki

Recenzja książki „Sukcesy polskich marek kosmetycznych. Piękne historie”

Lidia Lewandowska przeprowadziła kilkanaście wywiadów z właścicielami, założycielami i prezesami najsłynniejszych polskich marek kosmetycznych. Wszystkie rozmowy zebrała w książce „Sukcesy polskich marek kosmetycznych. Piękne historie” (Dom Wydawniczy PWN, 69 zł).

To dziesięć inspirujących opowieści o ludziach, którzy stworzyli świat kosmetyków. W pierwszy rozdziale poznamy historię Doroty i Wojciecha Soszyńskich właścicieli firmy Oceanic oraz Euro Frange oraz Prezesa Zarządu firmy Oceanic S.A. – Leszek Kłosiński. W ich portfolio znajduje się, m.in. marka AA, Long4Lasches i AA CODE Sensible. Drugim bohaterek książki jest firma Janda, stworzona przez Jarosława Cybulskiego i aktorkę Krystynę Janda. Następnie poznamy matkę oraz córkę, kobiety, które odpowiadają za markę BANDI. Bogda Draniak i Joanna Draniak-Kicińska tworzą profesjonalne kosmetyki do gabinetów, a także pielęgnacji domowej. Kolejny rozdział to historia o firmie Bielenda opowiedziana przez prezesa i syna założycielki – Marka Bielenda. Następną marką kosmetyczną jest Dax Cosmetics. W jej portfolio znajdziemy, aż siedem marek, m.in. jest to Perfecta, Cellia, Yoskine. Lidia Lewandowska rozmawiała o niej z Dyrektor Kreatywną i Członkiem Zarządu Ewą Blocher. Kolejnymi rozmówcami autorki książki jest małżeństwo Irena Eris oraz Henryk Orfinger – twórcy Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris. To jedyni polscy reprezentanci we francuskiej organizacji Comitte Colbert. Następną marką, która znajduje się w książce jest FLOSLEK. O niej opowiada jej współzałożycielka Katarzyna Furmanek. W kolejnym rozdziale poznamy Monikę Nowakowską – Prezes Zarządu Miraculum S.A. To w jej rękach znajdują się takie marki jak Pani Walewska, Miraculum czy Być Może. Kolejnymi bohaterami publikacji są Marek Witecki oraz Kamila Jackowska-Rutkowska, prezes i wiceprezes zarządu marki Biały Jeleń, i Dzidziuś. W ostatnim rozdziale poznajemy Michała Czajkę Dyrektora Generalnego Sarantis Polska oraz Beatę Maciejczak – Dyrektor Marketingu Działu Kosmetyki Sarantis Polska S.A. Ta marka ma pod sobą Kolastynę. Mocną stroną publikacji jest jej strona wizualna i duży format. Archiwalne fotografie, reklamy kosmetyków czy zdjęcia rozmówców przybliżają nam poruszaną tematykę.

To dziesięć marek kosmetycznych, które zaczynały swoją działalność jako prywatne przedsiębiorstwa. Dziś część z nich nadal jest rodzinnym biznesem, inne wchłonęły zagraniczne spółki. Łączy ich jedno pasja i miłość do kosmetyków. Ta książka pokazuje historię marek, ich plany na przyszłość, sekrety zażądania marką czy wprowadzania na rynek nowych kosmetyków. Wciągające wywiady pozwalają nam lepiej poznać biznes kosmetyczny i polskie marki. Teraz zupełnie inaczej spojrzysz na kosmetyki w drogerii!  „Sukces polskich marek kosmetycznych. Piękne historię” to książka nie tylko dla fanów kosmetyków, ale również osób, które chcą założyć swój własny biznes.

Karolina Stola

Share