Joanna Hawrot lookbook

RE-VISION Nowa kolekcja Joanny Hawrot

Najnowsza kolekcja Joanny Hawrot zestawia statyczne formy z dynamicznymi akcentami. Projektantka wychodzi poza geometryczną, precyzyjną oś swoich projektów, stawiając na detale, które nadają tkaninie elementu nieprzewidywalności. Przemiana, transformacja, progres – to kluczowe hasła, towarzyszące powstawaniu kolekcji.

Linię Re-Vision zapowiada 20 sylwetek, zestawionych w kolorystyce czerni, kobaltu i czerwieni. Zdecydowane barwy podkreślają charakter przejść między poszczególnymi stylizacjami. Joanna Hawrot nie unika niuansów, delikatnych prześlizgnięć – zmiana zaznacza się na każdym poziomie kolekcji, dotykając kolorów, konstrukcji, cięć i faktury. Zdyscyplinowana forma mundurowych kołnierzy została skontrastowana z lekkością frędzli, złożonością plis i warstwowością materiału. Projektantka odwołuje się do bipolarnych zestawień : statyczne versus dynamiczne, zamknięte kontra otwarte. Szerokie klapy płaszczy i rozbudowane kołnierze stanowią ramę kolekcji, wyznaczoną przez precyzyjnie wyrysowane, geometryczne konstrukcje. Na tej osi zaczyna się gra – z lekkością frędzli, ich przypadkowym ruchem, iluzorycznością warstw. Detale równoważą ciężar przemyślanych, zamkniętych form – plisy, zakładki, frędzlowe pompony wprowadzają w projekt energię, która zmienia się z każdym ruchem materiału. Poszczególne projekty stanowią dla siebie kontrę, sylwetki obierają różne kierunki. Historia kolekcji toczy się pomiędzy areną meksykańskiej corridy i strojem matadora a ciężką, kadzidlaną atmosferą średniowiecznego zakonu.

Joanna Hawrot sprowadza kolekcję do trzech wymiarów kolorystycznych: czerni, kobaltu i czerwieni, rozszerzając je o czarno-białe sylwetki. Formy znane z wcześniejszych kolekcji – asymetryczne żakiety czy spodnie hakamy, dzięki odpowiednim zabiegom zyskują nową estetykę. Plisowane tyły wprowadzają element dekoracyjności, hakamy kończą się tym razem w połowie łydki. Prosta konstrukcja sukienki zostaje zestawiona z ciężkim kołnierzem, obszytym delikatnymi frędzlami. Czarna seria to płaszcze z głębokim, mnisim kapturem, spódnice o nieregularnej linii oraz asymetryczne żakiety. Kobalt wprowadza płaszcze z dużym, geometrycznym kołnierzem, rozkloszowane od linii talii. W czerwonych projektach dominują kielichowe rękawy bluzek, płaszcze o charakterystycznej długości ¾ oraz rzędowo ułożone frędzle.

Prapremiera kolekcji odbyła się w Cricotece – krakowskim muzeum twórczości Tadeusza Kantora. Pokaz miał formę innowacyjnego widowiska – projekty osadzono w kontekście mocnych, audiowizualnych aranżacji, łączących w sobie elementy video-artu, muzyki na żywo, mappingu i operowego śpiewu. Do współpracy z marką zaproszono krakowskich artystów – duet REDRUM, który odpowiadał za wizualną stronę projektu, sopranistkę Joannę Dobrzyńską oraz kompozytora i dyrygenta, Błażeja Wincentego Kozłowskiego. Ze swoim najnowszym spektaklem Joanna Hawrot wkracza w przestrzeń multimedialnego eksperymentu, odkrywającego przed marką kolejne twórcze możliwości.

RE-VISION

Formy – Ciężkie, geometryczne kołnierze, taliowane płaszcze, komplety, rozcięte spódnice, asymetryczne wykończenia, zakładki i plisy. Proste, systematycznie budowane formy w kontrze do dekoracyjnych elementów: drobnych, rzędowo ułożonych frędzli i pomponów .

Kolory – czerń, czerwień i kobalt, przełamane biało-czarną pepitą.

Tkaniny – pianki o różnym ciężarze, jedwabie, bawełniane satyny, wełny, pikówki i satyny.

Zobacz również: Projektant Roku #BEGINDESIRE – finałowy pokaz Joanny Hawrot

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

JOANNA HAWROT to nowoczesna marka modowa sygnowana imieniem i nazwiskiem krakowskiej projektantki. Jej charakterystyczny styl to mariaż futurystycznych i stylizowanych elementów, efekt traktowania mody jako pełnoprawnej dziedziny sztuki. Tematyczne cykle kolekcji prezentowane w formie artystycznych instalacji, realizują filozofię marki FROMFASHION TO ART. Zamierzeniem marki jest budowanie wizerunku kobiety bezkompromisowo komunikującej się z rzeczywistością za pomocą ubioru. Tworzenie estetyki swobodnie poruszającej się pomiędzy haute couture a prêt-à-porter. Marka JOANNA HAWROT dostępna jest w autorskim atelier projektantki znajdującym się w Krakowie oraz w wybranych butikach on-line na całym świecie.

www.joannahawrot.com

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Scroll to Top
Scroll to Top