Pro-test przeciw oszustwom na opakowaniach

Więcej za mniej! Uwaga – nowe, większe opakowanie.” Czy to może raczej opakowanie większe o połowę w stosunku do zawartości, czy też nowe, o pojemności mniejszej niż dawniej? Te najczęściej stosowane przez producentów chwyty marketingowe, wprowadzają konsumentów w błąd. Fundacja Pro-Test rozpoczęła kampanię „Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom”.

Walka producentów na mocno konkurencyjnym oraz zagęszczonym rynku skłania niektórych z nich do stosowania nieczystych praktyk. ich celem jest niezauważalne prze klientów podniesienie ceny, czy też skłonienie konsumenta do większego wydatku. Przykładowe triki:

• Mniej w środku: do niezmienionego opakowania producent wkłada mniejszą – niż dotychczas – zawartość.
• Sprzedawanie powietrza: w wielu opakowaniach jest tyle powietrza, że mogłoby się w jego miejsce zmieścić nawet ponad 50% więcej produktu. Wprowadzać w błąd – odnośnie do prawdziwej zawartości produktu – może również podwyższone lub grube dno, a także podwójne ścianki opakowania.
• Nowe opakowanie: producent zmienia opakowanie, jednocześnie zmniejszając jego pojemność, przy niezmienionej cenie.
• Nowa receptura: zamiast zmiany pojemności opakowania, modyfikowana jest receptura produktu. Cena pozostaje bez zmian, maleją koszty produkcji, oparte na tańszych składnikach.

Aby przeciwdziałać wprowadzaniu konsumentów w błąd i nagłośnić nieuczciwe praktyki firm fundacja poprzez akcję „Pro-Test przeciw oszukańczym opakowaniom” będzie apelować do urzędów odpowiedzialnych za ochronę konsumentów w Polsce oraz do Komisji Europejskiej, aby martwe przepisy zaczęły w końcu działać na rzecz ochrony klientów oraz by piętnowały nieuczciwe firmy.

W ramach kampanii Fundacja Pro-Test na swoich stronach internetowych przedstawia przykłady opakowań, które mogą wprowadzać konsumentów w błąd, co do faktycznej zawartości produktu. Ujawnia również ukryte podwyżki cen, polegające na zmniejszeniu zawartości produktu w opakowaniu.

źródło:kampaniespoleczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top