timberland

Poznaj historię marki Timberland

Timberland to niewątpliwie jeden z największych producentów obuwia na świecie. Pomyśleć, że wszystko zaczęło się w małej fabryce w Bostonie na początku XX wieku, gdzie Nathan Swartz rozpoczął przygodę z produkcją butów i czeladnictwem. The Abington Shoe zostało przez niego ostatecznie zakupione w 1952 roku.

Tym sposobem przedsiębiorczy szewc zostaje właścicielem całej firmy. W 1955 Swartz jest stuprocentowym udziałowcem firmy. Tak rozpoczyna się historia marki Timbarland, choć firma nazwę tą przyjęła dopiero w 1978 roku.

Timberland ma na swoim koncie również niesamowicie ważne wynalazki. Jednym z nich jest pierwszy na świecie pierwsze całkowicie nieprzemakalne obuwie. Zostało wyprodukowane w roku 1979. Słynny „Drwal” przeszedł do historii i pozwolił firmie na ugruntowanie swojej pozycji rynkowej i zdobywanie kolejnych klientów. Obuwie to wyznaczyło trend dla wielu kolejnych firm, które od tego momentu musiały walczyć ze stałym przyrównywaniem do innowacyjnej marki Timberland. Słynny żółty but projektowany był dla ciężko pracującego mieszkańca Nowej Anglii. Przypadkowe dzieło stało się ikoną obuwniczą, która wykorzystana po dzień dzisiejszy została w dziesiątkach filmów, a także wyznaczył pewne trendy jeżeli chodzi o stylistykę mokasynów.

Historia od 1918 roku, przez czas lat 50’, w których akcje stały się właścicielem jednej osoby, przez lata 70’, w których to firma zmieniła nazwę na Timberland, aż po czasy współczesne to spory wycinek historii rynku obuwniczego. Słynne obuwie jak „żółty but” zwany inaczej drwalem dla wielu marek po dzień dzisiejszy jest niedoścignionym wzorem jeżeli chodzi o jakość wykonania, trwałość i elegancję.

Dziś marka Timberland stawia przede wszystkim na styl obuwia i solidność ich wykonania. Niezmiennie od prawie 100 lat firma tworzy niesamowite obuwie dla wielu milionów odbiorców na świecie. W 2008 roku Timberland uzyskał specjalną nagrodę przyznawaną przez magazyn „Moda i styl” najlepszym firmom obuwniczym. Firma nie spoczywa bynajmniej na laurach i statuetka w kategorii Moda dzienna Męska z pewnością nie rozpieściła właścicieli marki. W kolejnych latach bowiem obserwowaliśmy i obserwujemy nadal doskonałe propozycje przygotowywane przez wybitnych projektantów obuwia. Firma wyznacza trendy i tworzy doskonałe technologie stawiając na biznes przyjazny środowisku. W 2010 roku Timberland zajął 2 miejsce w klasyfikacji Climate Counts jako marka stawiająca w dużej mierze na rozwiązania ekologiczne. Marka dba o interesy swoich pracowników jak również zwraca uwagę na tak zwany wolontariat pracowniczy. To rzadkość wśród tak wielkich firm w dzisiejszych czasach i zdecydowanie postawa godna pochwały.

W naszym kraju markę widujemy od 2002 roku, kiedy to oficjalnie wkroczyła ona na teren Polski ze swoją siecią sklepów firmowych w kilku większych miastach. Ostatnie miesiące pokazują z jak bardzo dynamiczną firmą mamy do czynienia. Timberland planuje bowiem rozbudowę swojej sieci dystrybucji w naszym kraju o wiele kolejnych, niezmiernie prestiżowych lokalizacji.

Scroll to Top
Scroll to Top