Biznes

Pomysł na dochodowy biznes: usługi fryzjerskie

Otwarcie własnego salonu fryzjerskiego nie jest innowacyjnym pomysłem, jednak warto mieć świadomość, że pomimo wszystko taki biznes ma duże szanse powodzenia. Przyczyną tego stanu rzeczy jest fakt, że zapotrzebowanie na usługi fryzjerskie nie słabnie. Włosy odrastają, a ludzie muszą chodzić do fryzjera. Jeżeli posiadamy zdolności w tym kierunku, możemy liczyć na bardzo atrakcyjne dochody.

Własny salon fryzjerski – od czego zacząć?

Jeżeli mamy w planach otwarcie własnego salonu fryzjerskiego powinniśmy zrobić wszystko, żeby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Szkoła fryzjerska często nie jest wystarczająca. Dobrym pomysłem jest wybór prestiżowych szkoleń organizowanych przez najlepszych fryzjerów. Pomimo, że najlepsze szkolenia trwają długie tygodnie i często stanowią wydatek kilkudziesięciu tysięcy złotych, są one inwestycją, która bardzo szybko się zwraca.

Kiedy jesteśmy pewni swoich umiejętności możemy zastanowić się czy chcemy świadczyć usługi stacjonarnie, czy będziemy dojeżdżać do klienta. Usługi fryzjerskie z dojazdem do klienta są alternatywą dla osób, których nie stać na otworzenie własnego salonu. Jest to doskonały pomysł na początek, kiedy chcemy pozyskać grupę klientów.

Bardzo ważnym krokiem jest rejestracja działalności gospodarczej i stworzenie strony internetowej naszej firmy. Strona internetowa powinna zawierać informacje o nas, o naszym wykształceniu i doświadczeniu, a także o usługach, które możemy zaoferować naszym klientom. Jeżeli specjalizujemy się w tworzeniu fryzur damskich lub męskich, koniecznie to zaznaczmy.

Usługi fryzjerskie z dojazdem do klienta

Jeżeli dopiero zaczynamy naszą przygodę z branżą fryzjerską i nie możemy sobie pozwolić na wynajem, a tym bardziej zakup lokalu, rozwiązaniem jest świadczenie usług mobilnych. Warunkiem niezbędnym w przypadku tego rodzaju działalności jest posiadanie samochodu. Wyposażenie fryzjera jest ciężkie i zajmuje wiele miejsca, dlatego nie może on pozwolić sobie na podróżowanie komunikacją miejską. W jakie akcesoria należy się zaopatrzyć? Fryzjer, który dojeżdża do klienta nie może się obyć bez:

  • przenośnej myjki,
  • zestawu nożyczek do włosów,
  • szczotek do modelowania,
  • grzebieni,
  • spinek, klamerek i gumek do upięć,
  • farb do włosów,
  • akcesoriów do nakładania farb,
  • szamponów, odżywek i masek do włosów,
  • lakierów i innych środków do stylizacji włosów,
  • suszarki,
  • prostownicy,
  • lokówki turmalinowej.

Usługi fryzjerskie w salonie stacjonarnym

Marzeniem każdego fryzjera jest własny salon. Najlepiej, kiedy jest on położony w punktach atrakcyjnych z punktu widzenia klienta. Mogą być to centra miast, osiedla i inne bardzo uczęszczane miejsca. W sytuacji, kiedy nie posiadamy lokalu na własność, powinniśmy liczyć się z kosztami jego wynajmu. Do tego należy doliczyć koszty wyposażenia. W salonie fryzjerskim niezbędne są:

  • lustra,
  • profesjonalne oświetlenie,
  • wygodne fotele,
  • myjki,
  • wieszaki na ubrania,
  • atrakcyjne wizualnie meble.

Bardzo ważna jest aranżacja całego wnętrza. Salon powinien przyciągać klientów samym wyglądem. Warto zadbać o to, żeby klienci czuli się w nim jak najbardziej komfortowo.

Dobrym zwyczajem jest częstowanie klientów kawą i herbatą (najlepiej w firmowych filiżankach).

Konkurencyjne usługi

Współcześnie w każdym, zarówno mniejszym, jak i większym mieście nie brakuje salonów fryzjerskich. Pomimo licznej konkurencji szanse na sukces w tej branży są duże. Warto zdawać sobie sprawę, że jakość usług oferowanych przez wiele salonów fryzjerskich nie jest najwyższych lotów. Zdolny fryzjer ma realne szanse na przejęcie klienteli konkurencji i wysokie zarobki.

Należy zdawać sobie sprawę, że strzyżenie to nie wszystko. Współcześni klienci są coraz bardziej wymagający. Fryzjer, który chce zarabiać powinien być na bieżąco z najnowszymi światowymi trendami w  branży fryzjerskiej.

Ważne jest również używanie najlepszej jakości kosmetyków do włosów, a także posiadanie najnowocześniejszego sprzętu. Klient, który odwiedza prestiżowy salon fryzjerski oczekuje, że pracownicy pozytywnie go zaskoczą.

Umiejętności interpersonalne a sukces w branży fryzjerskiej

Osoby, które poważnie myślą o rozpoczęciu kariery w branży fryzjerskiej muszą zdawać sobie sprawę, że talent nie zawsze jest czynnikiem przesądzającym o sukcesie. Równie ważne są predyspozycje do pracy z ludźmi. Fryzjer, który spędza ze swoimi klientami cały dzień musi lubić ich towarzystwo. Niekiedy jest on zmuszony pełnić funkcje psychologa lub spowiednika, dlatego osobowość jest w tej branży niezwykle istotna. Osoby aroganckie, niemiłe i niekulturalne, nawet jeżeli posiadają niezaprzeczalnie wysokie umiejętności nie mogą liczyć na zdobycie wielu klientów.

Większość osób, szczególnie kobiety chodzi do fryzjera nie tylko po to, żeby zmienić fryzurę, ale również po to, żeby poczuć się lepiej, zrelaksować się. Jeżeli będą zmuszone wybierać, prawdopodobnie postawią na fryzjera o mniejszych umiejętnościach, ale za to wyższej kulturze osobistej. W sytuacji, kiedy praca z ludźmi nie jest naszym marzeniem, lepiej jest zrezygnować z fryzjerstwa.

Poradnik przy pomocy z carted.pl.

Share