Piękna bo zdrowa!

Po finale ogólnopolskiej kampanii społecznej na rzecz profilaktyki raka szyjki macicy „Piękna bo zdrowa” pod honorowym patronatem Anny Komorowskiej, Małżonki Prezydenta RP

30 stycznia 2012 roku odbyła się gala finałowa ogólnopolskiej kampanii społecznej na rzecz profilaktyki raka szyjki macicy „Piękna bo zdrowa” pod honorowym patronatem Anny Komorowskiej, Małżonki Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz Hanny Gronkiewicz – Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. Celem kampanii organizowanej przez Kwiat Kobiecości (Ogólnopolską Organizację na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy) była budowa świadomości i edukacja w zakresie profilaktyki i leczenia choroby, której śmiertelność wśród kobiet w Polsce jest najwyższa w całej Europie. Kampania „Piękna bo zdrowa” organizowana była z okazji polskich obchodów Europejskiego Tygodnia Profilaktyki Raka Szyjki Macicy – paneuropejskiej inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenie Raka Szyjki Macicy (ECCA – European Cervical Cancer Association). Philip Davies, Dyrektor Generalny ECCA był gościem specjalnym gali finałowej kampanii, podczas której odbyła się uroczystość wręczenie Pereł Mądrości – międzynarodowego symbolu walki z rakiem szyjki macicy a także performance modowy z udziałem gwiazd w choreografii Jacka Badurka.

Każdego roku prawie 4000 Polek dowiaduje się, że ma raka szyjki macicy. Niestety codziennie aż 5 chorych kobiet umiera.  A wcale nie musi tak być, wystarczy regularnie przeprowadzać badania cytologiczne. Dlatego o tym kiedy ostatnio robiło się cytologię warto mówić nie na ucho, a głośno, do czego przekonywały gwiazdy biorące udział w gali finałowej kampanii „Piękna bo zdrowa” – jej ambasadorki: Katarzyna Pakosińska, Katarzyna Zielińska, Agnieszka Popielewicz, Ewa Pacuła, Maja Hirsch, Aleksandra Mikołajczyk, Agata Młynarska, Marzena Sienkiewicz, a także Aleksandra Wożniak i Anna Popek. Bohaterkami wieczoru było jednak 5 kobiet, które same wygrały walkę z rakiem szyjki macicy, będąc najlepszym przykładem tego, że profilaktyka ma ogromną wartość, bo może uratować życie. Galę finałową kampanii „Piękna bo zdrowa”, która odbyła się w Skwerze – Filii Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny, poprowadziła Kinga Burzyńska w asyście gospodyni wieczoru: Idy Karpińskiej, Prezes Ogólnopolskiej Organizacji na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy.

Kampania „Piękna bo zdrowa” trwała od 22 stycznia kiedy rozpoczął się Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy. Była to druga odsłona akcji, po raz pierwszy została zrealizowana jednak w skali ogólnopolskiej. W 4 miastach Polski: Warszawie, Wrocławiu, Krakowie oraz Aglomeracji Górnośląskiej pojawiły się billboardy z ambasadorkami kampanii i jej hasłem przewodnim „Nie na ucho, mówię głośno – zrobiłam cytologię!” Do kampanii włączyło się również kilkadziesiąt miast i gmin na terenie całej Polski, organizując własne wydarzenia nawiązujące do profilaktyki raka szyjki macicy. Oprócz tego 28 i 29 stycznia w trzech centrach handlowych (Słupsk – CH Jantar, Zielona Góra – Focus Mall, Wrocław – CH Magnolia) swoje bramy otworzyły tzw. Miasteczka Kobiet, w których można było skorzystać z darmowych porad z zakresu mody i stylizacji, diety, fitness, kosmetyki, masażu, makijażu i fryzjerstwa. Na parkingu postawiony był mammobus, w którym kobiety mogły wykonać darmowe badanie mammograficzne. Dodatkowo w Focus Mall panie mogły skorzystać z konsultacji lekarzy ginekologów, radiologów, onkologów, a na stoisku cytodiagnostycznym można było obejrzeć pod mikroskopem prawidłowe i nieprawidłowe komórki z wymazu. Podczas akcji obecne były ambasadorki kampanii, Aleksandra Mikołajczyk i Aleksandra Woźniak, które namawiały panie do regularnych badań cytologicznych. W każdym z centrów handlowych nie zabrakło również stanowisk Kwiatu Kobiecości, których przedstawicielki namawiały Polki do profilaktyki raka szyjki macicy przy wsparciu wybranych ambasadorek kampanii. Z kolei na portalu Centrum Telemedycznego Qzdrowiu.pl można było skorzystać z bezpłatnych wideokonsultacji lekarskich pod adresem: www.qzdrowiu.pl . Do kampanii „Piękna bo zdrowa” przyłączyło się też ponad 70 gmin biorących udział w konkursie „Zdrowa Gmina” organizowanym przez Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ) i Narodowy Program Zwalczania Chorób Nowotworowych (NPZChN).

[nggallery id=2433]

Współorganizatorem i patronem medialnym kampanii „Piękna bo zdrowa” był magazyn Glamour, sponsorami kampanii byli natomiast LaciBios femina, Roche, GlaxoSmithKline, Bank Gospodarstwa Krajowego, Bella i Philips. Kampanię wspierali również: Polska Koalicja na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy, program profilaktyki STOP rakowi szyjki macicy, Simple Creative Products, Creative Team Jaga Hupało Born To Create, FIRST AID Communication, Studio Magazyn, Skwer-filia Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny. Partnerami medycznymi akcji byli Centrum Medyczne Damiana, Centrum Medyczne POLMED i Qzdrowiu.pl.

Oprócz Anny Komorowskiej, Hanny Gronkiewicz –Waltz i ECCA patronami honorowymi kampanii byli również Polska Unia Onkologii, Polskie Towarzystwo Ginekologiczne, Polskie Towarzystwo Ginekologii Onkologicznej, międzynarodowa inicjatywa WACC – Woman Against Cervical Cancer oraz Cytologia – Populacyjny Program Profilaktyki i Wczesnego Wykrywania Raka Szyjki Macicy.

Laureaci Pereł Mądrości 2012:

1. Portal Wirtualna Polska
2. Portal Wieszjak.pl
3. Firma ASA producent doustnego probiotyku ginekologicznego LaciBios Femina
4. Firma Roche Polska
5. Firma GlaxoSmithKline i program STOP Rakowi Szyjki Macicy
6. Bank Gospodarstwa Krajowego
7. Firma Philips
8. Firma Bella
9. Centrum Medyczne Damiana
10. Centrum Medyczne Polmed
11. Jaga Hupało
12. Centrum Telemedycznego Qzdrowiu.pl
13. Simple Creative Products
14. Polskie Towarzystwo Ginekologiczne
15. Programu Cytologia – Populacyjnego Programu Profilaktyki i Wczesnego Wykrywania Raka Szyjki Macicy

Dodatkowo podczas gali finałowej kampanii „Piękna bo zdrowa” Dyplomy z podziękowaniami otrzymali:

1. Magazyny Glamour, Gala, Claudia i Naj
2. Polska Koalicja na Rzecz Walki z Rakiem Szyjki Macicy
3. Firma Grycan
4. Agencja FIRST AID Communication,
5. TOO PR
6. Wydawnictwo Wab

Scroll to Top
Scroll to Top