On ma dziewięć żyć. Ty masz tylko jedno. Zabezpieczaj się

Kot Smutley radośnie i spontanicznie uprawia seks z każdym, kogo napotka na swej drodze. Rybka, trzy foki czy słonica – dla Smutley’a nie stanowi to różnicy, stosowaniem zabezpieczeń również nie zaprząta sobie głowy. Tyle, że jak przestrzega potencjalnych naśladowców, hasło francuskiej kampanii „Gettin’ tail”, której Smutley jest bohaterem: „He’s got nine lives. You only have one. Protect yourself” („On ma dziewięć żyć. Ty masz tylko jedno. Zabezpieczaj się”).

Estetyka kreacji utrzymana jest klimacie lat dwudziestych – skojarzenia z kotem Feliksem, postacią stworzoną przez Pata Sullivana w 1919 roku, nie są przypadkowe. Tłem dla erotycznych przygód wesołego kotka jest piosenka „Bad reputation”, znany przebój Joan Jett i Blackhearts z lat 80.

Kreskówka ze Smutley’em powstała w ramach szeroko zakrojonej kampanii “Sex condoms and cartoons” (Seks, prezerwatywy i kreskówki) realizowanej przez agencję Goodby Silverstein & Partners. Zleceniodawcą kampanii jest istniejąca od 1984 roku organizacja AIDES. Jej głównym celem jest wspieranie nosicieli wirusa HIV oraz osób chorych na AIDS oraz zwiększanie świadomości społeczeństwa w tym temacie. Podobnie jak w przypadku filmu ze Smutley’em, poprzednie kreacje również nie miały na celu straszenia śmiertelnymi statystykami, lecz w zabawnej i odważnej formie, zachęcały do używania prezerwatyw.

źródło:kampaniespoleczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top