MODA, KOBIETA I SUKIENKA

MODA, KOBIETA I SUKIENKA

Rola mody

Istotą mody jest jej zmienność. Ostatnimi czasy „karuzela mody” kręci się wręcz z zawrotną prędkością. Praktycznie niemożliwe staje się śledzenie wszystkich nowinek. I dobrze, bo elegancja nie ma nic wspólnego z zadyszką wskutek pościgu za modą. Elegancja to wręcz umiejętność rezygnacji, a potem wierność dokonanym wyborom. Dzięki temu kobieta pracująca zawodowo ma szanse zaopatrzyć swoją garderobę w kilka ponadczasowych klasyków (np.: biała bluzka, ołówkowa spódnica, kostium, sukienka, garnitur) pozostawiając zmartwienie „bycia trendy” projektantom, czy środowiskom związanym z show-biznesem.

Stosowność stroju

Ubiór staje się eleganckim, gdy się go odpowiednio dobierze do sytuacji. Jest to tzw. stosowność stroju. Kobiety pracujące zawodowo wybierają więc odzież zarówno funkcjonalną jak i stosowną – czyli prostą, skromną i wygodną w użyciu. Okazuje się jednak, że umiejętność dobierania stroju odpowiednio do sytuacji ciągle nie jest sztuką łatwą – tym bardziej, że dziś nie ma gotowych recept strojów noszonych na różne okazje.

Dziś polegamy raczej na własnym doświadczeniu, wyczuciu sytuacji i wrażliwości estetycznej. Obecnie także coraz bardziej ceni się indywidualizm. I to indywidualizm zaczyna być coraz częściej pożądanym wyróżnikiem w wizerunku biznesowym. Dlatego, proszę Pań, proponuję postawić na sukienki!

Ubiór w pracy

Niestety, dziś zbyt często, słyszę stwierdzenie typu: „Sukienka? Nie dla mnie. Stawiam na wygodne i praktyczne spodnie”… Czyżby kobiety przestały chcieć być kobiece? Czyżby kobiecość w pracy stała się anachronizmem współczesnej epoki? Czy ruch emancypantek1, sufrażystek2, wyzwolonych feministek3 miałby doprowadzić do powstania „trzeciej płci” zatracającej swe cechy w strojach typu uniseks?

Czy na pewno chcemy do tego doprowadzić? Proszę Pań, stawiajmy na sukienki! Niniejszym zapraszam więc na cykl artykułów dotyczących sukienek.

Agnieszka Jelonkiewiczartykuł przygotowała: Agnieszka Jelonkiewicz

konsultantka wizerunku, historyk sztuki, ekspert z dress code’u. Jedna z bohaterek książki „Sukces jest kobietą! Piękna twarz biznesu”.Szkoli Zarząd i naczelne kierownictwo firm z profesjonalnej autoprezentacji i etykiety w biznesie.Przygotowuje wizerunek medialny ekspertów i rzeczników prasowych.Prowadzi zajęcia dydaktyczne dla młodzieży i grona pedagogicznego.

Akademia Stylu Agnieszki Jelonkiewicz www.twoj-wizerunek.com

FB Akademia Stylu Agnieszki Jelonkiewicz: www.facebook.com/AkademiaStyluAgnieszkiJelonkiewicz

1 Emancypacja kobiet – ruch społeczny (XIX/XX w.) dążący do prawnego i społecznego zrównania kobiet z mężczyznami, m.in. w zakresie prawa wyborczego, dostępu do wyższych studiów; dokonana formalnie w większości krajów po 1918.

2 Sufrażystka – [fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][ang. suffrage ‘głosowanie’, ‘prawo głosu’], działaczki ruchu kobiecego w 2. połowie XIX i na początku XX w. (głównie w Wielkiej Brytanii i USA) walczące o prawa wyborcze dla kobiet.

3 Feminizm – [łac. femina ‘kobieta’], szeroki ruchu o charakterze politycznym, społecznym, kulturowym i intelektualnym, którego różne orientacje, szkoły, teorie i badania łączy wspólne przekonanie, że kobiety były i są przedmiotem dyskryminacji; nazwa feminizm przyjęła się w USA w latach 60. XX w., ale idee i aspiracje feministyczne były formułowane znacznie wcześniej (co najmniej od XVIII w.). Feministki nie tylko walczą o prawa kobiet, próbują przede wszystkim zrozumieć, jakie są przyczyny braku faktycznego równouprawnienia.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Scroll to Top
Scroll to Top