Joanna Nawrot moda damska 7

Połączenie, jakiego nie było – moda i kaligrafia w najnowszej kolekcji Joanny Hawrot

#SHODO (z jap.„droga pisma”) to kolekcja w której Joanna Hawrot konfrontuje tkaninę z kaligrafią. Na charakterystyczne projekty zainspirowane japońskimi formami naniesiono symbole, oznaczające elementy natury oraz emocje: różę, wiatr, księżyc, miłość i marzenie, radość i szczęście, uśmiech i pieśń, wiosnę, lato, jesień i zimę. Projektantka po raz pierwszy wykorzystuje narzędzie, jakim jest japońska kaligrafia, aby podkreślić więź człowieka z naturą i ważnymi emocjami.

Po barwnie ilustrowanej #Kimonolovers – kolekcji, która stawiała kobietę w centrum kosmopolitycznej metropolii, tyglu kulturowym łączącym wpływy wschodu i zachodni styl życia, Joanna Hawrot po raz kolejny łączy tradycję z nowoczesnością. Szuka inspiracji w relacji człowieka i wszechświata, jednocześnie badając dawną sztukę japońskiej kaligrafii. Do współpracy przy kolekcji zaproszona została Biho Asai – uznana na świecie japońska mistrzyni kaligrafii, założycielka szkoły Yubi, promująca autorską metodę nauczania kaligrafii. Twórczość Biho Asai jest hołdem dla harmonii i pokoju na świecie, artystycznym manifestem promującym sztukę tworzoną z gracją i wdziękiem. Biho stworzyła na potrzeby kolekcji określone kaligrafie-symbole. Kapsułowa kolekcja 10 sylwetek pozostaje zrealizowana w duchu Weareable Art – sztuki, którą się nosi. Uzupełnieniem damskich sylwetek są 3 zestawy stworzone z myślą o mężczyznach– stanowiące pewien kontrapunkt, element bilansujący pierwiastki męskie i kobiece w obrębie cyklu. Bazując na charakterystycznych dla siebie konstrukcjach, Joanna Hawrot wprowadza nowe rozwiązania i odświeża klasyki. W kolekcji pojawia się letnia wersja kimona z otwartymi ramionami, krótkie spodnie hakamy, ręcznie pikowna bomberka oraz suknia kinbaku. Nowością są propozycje dla mężczyzn: printowane krótkie bluzy, tunika, wąskie spodnie. Motywy kaligrafii kontynuują fascynację projektantki filozofią i kulturą wschodu. Są punktem wyjścia do zaadaptowania tradycyjnej, mistycznej sztuki w kontekście tkaniny i funkcjonalnego ubioru.

Kolekcją #SHODO Joanna Hawrot wita się z Warszawą – po latach pracy w Krakowie, projektantka otwiera swoje atelier do stolicy. To kolejny etap rozwoju marki, która coraz intensywniej włącza się w międzynarodowe inicjatywy, współpracując z instytucjami sztuki i kultury w Polsce i na świecie. Warszawską inauguracją filozofii From Fashion To Art będzie ceremonia otwarcia autorskiego butiku połączona z premierą kolekcji #SHODO, którą uświetni happening w wykonaniu Biho Asai. Artystka przyjedzie do Polski w maju, na specjalne zaproszenie Joanny Hawrot.

Kampania

Kampania kolekcji #SHODO została zrealizowana we wnętrzach Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, oraz Galerii Europa-Daleki Wschód. Wybór miejsca to przypieczętowanie bliskiej relacji z krakowską instytucją, która w ostatnich latach stała się domem duchowym marki, wspierając realizację filozofii From Fashion To Art. Muzeum Manggha patronuje ceremonii otwarcia warszawskiego butiku Joanny Hawrot.

Foto: Maroš Belavý
Kaligrafia: Biho Asai
Modele: Anna Niczyporuk, Piotr Mozdrzen
Stylizacja: Anna Jandura
Make-up: Marcin Kulak
Hair: Piotr Piwowar
Asystentka fotografa: Małgorzata Wojtal
Buty:RYŁKO
Lokalizacja: Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Galeria Europa-Daleki Wschód

Scroll to Top
Scroll to Top