potrzeby kobiet

Miasta nadal nie są przygotowane na potrzeby kobiet

Prowadzone przez osiem miesięcy przez Fundację MaMa badanie pomogło spojrzeć na miasto oczami kobiet, zwłaszcza matek. Wynika z niego, że w wielu miejscach w dalszym ciągu potrzeby różnych grup społecznych nie są zaspokajane. Jak wynika z przeprowadzonych badań, kobiety chcą w sposób bardziej aktywny partycypować w życiu miasta i oczekują, że będzie się ono rozwijać, by ułatwić wszystkim jego mieszkańcom dostęp do informacji i regularne konsultacje społeczeństwa z władzami. 

Eksperci zwracają uwagę na to, że jest wiele do zrobienia w kwestii architektonicznego przystosowania miasta do potrzeb kobiet, zwłaszcza mam. Potrzebne są chodniki, po których kobiety z wózkami będą mogły się swobodnie poruszać, a także większe wsparcie dla instytucji przedszkoli i żłobków. Konsultacje społeczne mają w założeniu pomóc zaistnieć różnorodnym głosom w przestrzeni publicznej.

– Bardzo wiele potrzeb różnych grup społecznych nie jest zaspokajanych. Kobiety mają potrzebę uczestnictwa w życiu miasta i zastanawiają się, co można zaproponować, żeby ta partycypacja była rzeczywista, a nie tylko na papierze, aby konsultacje nie były raz na rok, ale by były rzeczywiste – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle dr Patrycja Dołowy, wiceprezeska Fundacji MaMa.

Kobiety postulują potrzebę regularnych konsultacji między społeczeństwem a władzami, w ramach których będzie można wysuwać propozycje nowych rozwiązań codziennych problemów mieszkańców miasta.

– Informacje o tym, w jaki sposób można uczestniczyć w życiu miasta, gdzie można się wypowiedzieć, powinny docierać wszędzie, nie tylko przez internet. Na ogłoszeniach na podwórku, w kościołach, są różne inne miejsca, w których mieszkańcom można zadać pytanie, czego potrzebują. Chodzi o to, żeby pomóc wypowiedzieć się osobom, których głosy są nieobecne w przestrzeni miasta – mówi Patrycja Dołowy.

Fundacja MaMa pracuje nad poprawą sytuacji kobiet, w szczególności matek, we wszystkich sferach życia. Organizuje działania aktywizujące, kulturalne, edukacyjne, lobbingowe, prawne i z zakresu ekonomii społecznej.

Podziel się wiadomością:

Polecamy również