Mosquito by Alicja Komar

Marka Mosquito by Alicja Komar popiera modę wolną od futra

9 października 2020 do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer) dołączyła polska marka Mosquito, udowadniając, że wysoka jakość ubrań idzie w parze z etycznym podejściem do materiałów.

Aktualnie do programu Sklepy Wolne Od Futer przystąpiło blisko 100 marek i projektantów z Polski oraz ponad 1400 na całym świecie.

Program Sklepy Wolne Od Futer to inicjatywa prowadzona w ponad 25 krajach. Jego głównym założeniem jest namawianie firm odzieżowych do projektowania ubrań bez wykorzystania futer zwierzęcych, a także dostarczanie konsumentom rzetelnej informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. Program promuje rezygnację branży z odzieży i dodatków z prawdziwym futrem, zaś klientom pozwala podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe. W Polsce program ten koordynuje od 2013 r. Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Dla marki Mosquito moda to pasja, dzięki której wyrażamy siebie. Dbałość o jakość materiałów w kolekcjach idzie w parze z szacunkiem do zwierząt i środowiska.  O tym, dlaczego właścicielka Mosquito bez wahania podjęła decyzję o przystąpieniu do Sklepów Wolnych od Futra mówi Jacquelina Mzee, PR Manager marki:

“Marka Mosquito od zawsze w swoim DNA ma wpisaną przyjazność środowisku. Zależy nam na tym, aby to co proponujemy naszym klientom było zgodne z wartościami marki. Nigdy w naszej kolekcji nie promowaliśmy naturalnych futer, dołączenie do akcji nie tylko było dla nas naturalnym i oczywistym wyborem, ale również mamy głęboką nadzieję, że nasza postawa okaże się inspirująca i godna do naśladowania. Głęboko wierzę, że do tej akcji, dołączą inne znane marki, szczególnie te, które do tej pory korzystały z naturalnych futer.”

Tylko w ostatnich miesiącach podobną decyzję podjęły takie duże polskie marki, jak Answear, Kazar czy MUUV. Właściciele sklepów i projektanci są zgodni co do słuszności swoich decyzji. Łącznie tylko w Polsce do programu Sklepy Wolne Od Futer przystąpiło blisko 100 marek i projektantów. Na całym świecie jest ich już ponad 1400, w tym tak znane domy mody i koncerny odzieżowe jak GUCCI, Michael Kors, Jimmy Choo, HUGO BOSS, H&M, ZARA, Topshop czy KappAhl.

– Ogromnie nas cieszy, że kolejne polskie marki rezygnują z naturalnych futer i dołączają do programu – mówi Agnieszka Rolnik, koordynatorka Sklepów Wolnych Od Futer – Ta tendencja odchodzenia od futer pokazuje nam, że okrucieństwo wyszło z mody, dosłownie i w przenośni. Czekamy z niecierpliwością na deklaracje kolejnych firm – dodaje Rolnik.

Rezygnacja z futer to dla wielu marek naturalny krok, za którym stoi zarówno odpowiedzialność społeczna, jak i pozytywny wizerunek. Nie bez znaczenia jest również opinia klientów. Według wyników badania Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat z 2019 r. aż 73,1% Polaków uważa, że hodowanie i zabijanie zwierząt dla ich futer nie powinno być w Polsce dopuszczalne. Zatem blisko 3/4 konsumentów jest gotowych bojkotować odzież i dodatki zawierające futro.

Pełna lista  marek i projektantów będących w programie Sklepy Wolne Od Futer znajduje się na międzynarodowej stronie https://furfreeretailer.com/. Branża modowa coraz głośniej przyznaje, że na rynku nie ma dłużej miejsca na prawdziwe futra. Zarówno ze względu na dobro zwierząt, które są hodowane w dramatycznych warunkach powodujących cierpienie fizyczne i psychiczne, jak i ze względu na środowisko naturalne zanieczyszczane przez fermy i zakłady zajmujące się obróbką futer.

Firmy zainteresowane przystąpieniem do programu Sklepy Wolne Od Futer mogą to zrobić poprzez kontakt podany na stronie http://www.otwarteklatki.pl/sklepy-wolne-od-futer/.

Scroll to Top
Scroll to Top