Lepiej mówić, niż chodzić w kasku

Jedna kobieta gotuje obiad, druga śpi obok partnera, trzecia oddaje się medytacji, a wszystko to robią w kaskach ochronnych. Przyczynę tego niecodziennego ubioru wskazuje hasło: „Talk. To someone else. Don’t encourage domestic violence.” („Powiedz. Komuś innemu. Nie zachęcaj do przemocy domowej.”). Reklamy nakłaniają ofiary przemocy do mówienia o swoim problemie, a tym samym do poszukiwania pomocy z zewnątrz.

Przemoc domowa jest najczęstszą formą przemocy doświadczaną przez kobiety na całym świecie. Zazwyczaj jej ofiary wstydzą się lub boją mówić o tym, co je spotyka. W krajach arabskich jest to olbrzymi problem, głównie ze względu na zaplecze społeczne i kulturowe oraz brak odpowiednich rozwiązań prawnych piętnujących domowych oprawców. Taka sytuacja sprzyja traktowaniu przemocy wobec kobiet jako tematu, o którym się nie mówi. Z tego samego powodu brak jest oficjalnych statystyk dotyczących zjawiska w krajach Bliskiego Wschodu.

Kampania „Domestic Violence” autorstwa agencji FP7 z Omanu została stworzona dla Al Mar – arabskiego miesięcznika dla kobiet wydawanego od 10 lat roku przez wydawnictwo Les Editions Orientales S.A.L.

źródło:kampaniespoleczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top