jachty luksusowe gadżety

Kupcy absolutni

Kupcy absolutni, kto to jest i dlaczego wcale nie jest ich mało na świecie? Najprościej można powiedzieć że są to klienci kochający luksus i niezwracający uwagi na ceny. Wydanie dla nich 18 tysięcy euro za kawior w złotej puszce, japoński melon za 17 tysięcy euro czy nawet jacht za 600 milionów do dla nich najzwyklejsze w świecie zakupy.

Co najciekawsze wcale nie jest to grupa ludzi którą można by nazwać niszowa. Otóż na świecie znajduje się ponad 390 milionów osób, które w ubiegłym roku przeznaczyły na zbytki 750 miliardów euro. Co ciekawe, sama elita tej grupy, to jest 18 milionów wydała prawie 50% tej kwoty. Kupcy absolutni zyskali sobie własne określenie marketingowe, gdyż stanowią grupę która ciągle się rozrasta, a także więcej i drożej kupuje. Tym bardziej w czasach kryzysu gospodarczego na świecie grupa ta zyskuje na sile, gdyż wyraźnie widać że na ich wydatki wcale nie ma on najmniejszego wpływu.

Statystyczny absolutny kieruje się wyłącznie chwilowym pragnieniem posiadania, zaspokojenia swojej ambicji i próżności, często kupując rzeczy po cenie niewspółmiernej do ich jakości. A wszystko to po to, aby moc pokazać się innym, potwierdzić niejako przynależność do danej grupy społecznej. Ten kto trafi do najniższej warstwy superkonsumentów marzy o markowym zegarku, czy klejnotach, dzięki czemu wespnie się wyżej w drabinie luksusu. Natomiast Ci którzy znajdują się na jej szczycie jeśli zobaczy że ktoś z niższej warstwy zdobędzie rzecz z jego półki, natychmiast musi kupić coś co przywróci dawny porządek. Tak właśnie powstaje samo napędzająca się machina nigdy nie kończących się wydatków na drogie zachcianki.

Dla producentów wyrobów luksusowych omawiana grupa ludzi stała się tak ważnymi klientami, że zlecili badania profilu psychologicznego z podziałem na Hindusów, Chińczyków, Europejczyków, Amerykanów i Rosjan i przeanalizowali ich sposób wydawania pieniędzy. Chcieli dowiedzieć się co, oprócz impulsu decyduje o zakupie. Okazał się że ważną rolę odgrywa styl życia. W pewnych środowiskach po prostu trzeba być snobem aby uzyskać wiarygodność. Z raportu przeprowadzonych badań wynika również że kupujący najchętniej szastają kasą we Włoszech, Francji i na Malediwach. To w tych państwach można spotkać wytworne pięciogwiazdkowe hotele, w których butelka szampana kosztuje 3 tysiące euro za butelkę, albo salonach Maserati, które w 2014 roku zwiększyły sprzedaż o prawie 400 procent. Za stolicę absolutnych można natomiast uznać Hongkong gdzie nie ma problemu ze sprzedażą garnituru za 130 tysięcy dolarów, wyróżniających się jedynie guzikami ze złota i diamentów oraz obszytych złotą nicią.

    A wszystko to tylko po to by zaimponować, zaistnieć lub potwierdzić swoją obecną pozycję na liście absolutnych kupców. Nie ma to nic wspólnego z realnymi potrzebami człowieka, a tylko próżne zaspokajanie swoich ambicji. Ale wygląda na to że dalsze rozjeżdżanie się wydatków większości z wydatkami elity będzie następowało dalej. Pytanie tylko jak się to skończy, gdyż szacuje się że najpóźniej za sześć lat, wydatki absolutnych klientów przekroczą bilion euro rocznie.

kupcyArtykuł został przygotowany przez sklep internetowy Ministerstwo Gadżetów – Najlepsze gadżety i prezenty dla każdego.

Scroll to Top
Scroll to Top