Kosmetyki

Jimmy Choo – to nie tylko buty

 

Jimmy Choo przez lata nazywany był szewcem gwiazd. Jego buty fascynowały i fascynują miłośników mody, a także gwiazdy i celebrytów. Jego projekty znalazły uznanie w oczach księżnej Diany, Anji Rubik czy Kaia Gerber. W ofercie marki znajdują się zarówno szpilki, jak i skórzane kozaki czy sandały. Buty to jednak niejedyne produkty sygnowane nazwiskiem projektanta.

Buty, które podbiły świat

Jimmy Choo od dziecka wiedział, że chce tworzyć buty. Miłość do obuwia niemal wyssał z mlekiem matki -jego ojcem był znany i ceniony przedsiębiorca, który ręcznie robił buty w swoim zakładzie w Georg Town. Mały Jimmy często go odwiedzał i pomagał w pracach. Pierwsze projekty butów tworzył już w wieku 11 lat, wtedy też stworzył pierwszą parę butów. W późniejszych latach Jimmy praktykował w zakładzie swojego ojca i szybko przerósł kompetencjami swojego mistrza. Talent syna sprawił, że rodzice postanowili postawić na jego rozwój. Mimo swoich niewielkich oszczędności wysłali go na studia. 21-letni Jimmy Choo trafił do London College of Fashion. Po zakończeniu edukacji Jimmy nie chciał wracać do rodzinnej Malezji i pozostał w Anglii. Wkrótce przyjechała do niego najbliższa rodzina, która miała mu pomóc w rozkręceniu biznesu.

Pierwsze modele butów sprzedawane w rodzinnym biznesie nosiły nazwę Lucky Shoes i dostępne były na targu w South Bank. Wysoka jakość sprawiła, że obuwie szybko zyskało sławę. Pierwszy duży sukces przyszedł w 1988 roku, kiedy to buty od Jimmy’ego Choo zadebiutowały na Fashion Week w Londynie. Od tej pory czekała je jedynie światowa sława.

Nie tylko buty – co jeszcze oferują kolekcję od Jimmy’ego Choo?

Od sukcesu na londyńskim fashion week marka Jimmy Choo stale się rozwijała o czym świadczy chociażby kojarzenie jej z zapachami https://www.perfumeria.pl/collections/jimmy-choo. Powstawały nowe sklepy, kolejne kolekcje, a po buty sięgały kolejne światowej sławy gwiazdy. Sukces sprawił, że marka zaczęła rozszerzać swój asortyment. Dzięki siostrzenicy projektanta Sandrze Choi w portfolio marki znalazła się linia ubrań ready-to-wear, która obejmowała torebki i dodatki dla kobiet. Równolegle z kolekcją odzieżową powstały też perfumy.

Pierwszym zapachem dostępnym na rynku była woda perfumowana dla kobiet Jimmy Choo. Od razu zachwyciła ona wyrafinowanym szklanym flakonem i uwodzicielskimi aromatami. Kompozycja bazuje na toffi i paczuli, a także na owocowo – kwiatowych aromatach. Po pierwsze perfumy Jimmy Choo panie sięgały przede wszystkim, szukając zapachów na wieczór i wyjątkową okazję. Woda perfumowana Jimmy Choo to jednak dopiero początek perfumowej ofensywy marki. Od 2011 roku proponuje ona szereg zapachów zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn. Najlepsze opinie uzyskują takie pachnidła jak Blossom, Flasch czy Illicit. Wybór panów najczęściej pada natomiast na Man Jimmy Choo, czy Man Blue Jimmy Choo.

Artykuł partnera

Share