Zakupy online zdominowały rynek. Lubimy “polować” na cenne okazy, które przez internet można nabyć w okazyjnej cenie. Jednak to, co ładnie wygląda na zdjęciu w sklepie, nie zawsze dobrze wygląda na naszej sylwetce. Finalnie zatem taki towar zwracamy… a gdyby tak można było idealnie dopasować ubrania w sklepie online?
To już nie jest sfera marzeń, nadchodzi bowiem rewolucja w e-commerce. WearFits wprowadza na rynek genialne rozwiązanie w postaci WIRTUALNEJ PRZYMIERZALNI! Właśnie trwają pierwsze pilotaże.
Dzięki animacji 3D każdy idealnie dobierze rozmiar ubrania, zobaczy jego krój, materiał, oraz jak dany produkt prezentuje się w ruchu. Będzie można zatem przed zakupem sprawdzić, jak dane ubranie będzie prezentować się na sylwetce.
WearFits® to technologia fotorealistycznej prezentacji i animacji odzieży, na dowolnym typie sylwetki:
Klient wprowadza w sklepie internetowym lub aplikacji mobilnej (jednorazowo) kluczowe informacje na temat swojej sylwetki:
Na podstawie tych danych generowany jest dokładny, cyfrowy model 3D człowieka. Następnie, podczas przeglądania asortymentu sklepu, dla każdego produktu w czasie rzeczywistym generowany jest krótka animacja o wysokiej jakości, prezentujący dane ubranie na postaci odzwierciedlającej sylwetkę kupującego.
Dzięki temu klient może dokładnie obejrzeć, jak konkretny produkt o wybranym rozmiarze będzie prezentował się na jego sylwetce, uwzględniając także rodzaj i naprężenia materiału. WearFits® zapewnia dokładne, fizyczne odwzorowanie kroju ubrania i materiału, z jakiego jest ono wykonane.
Rozwiązanie bazuje nie tylko na najnowocześniejszych, innowacyjnych technologiach, ale także wykorzystuje rezultaty prowadzonych prac badawczo-naukowych. Przeprowadzono analizę dostępnych ubrań i odwzorowano ich właściwości wirtualnie. Badania obejmowały także próbki wybranej odzieży, by szczegółowo przeanalizować ich budowę i elementy składowe.
Część prac badawczych została sfinansowana ze środków UE przyznanych przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości o wartości ponad 2 mln złotych.
Jednym z największych problemów, z jakim borykają się internetowe sklepy odzieżowe, jest stale rosnący wskaźnik zwrotów towarów. W 2017 roku na 43%, (9,4 mln) polskich e-konsumentów kupujących produkt z kategorii odzież lub obuwie, 12% (2,5 mln) zwróciło go z powrotem do sklepu internetowego.[1] Badania pokazują, że aż 75% przypadków nie pasuje rozmiar produktu, a w prawie 50% przypadków jego użytkowanie jest niewygodne. Co piąty konsument natomiast inaczej wyobrażał sobie zamówiony artykuł.[2]
WearFits® poprzez precyzyjne odwzorowanie ubrania oraz jego rozmiaru stanowi doskonałą alternatywę dla dotychczasowych metod prezentacji produktów w e-sklepach (zdjęć). Wirtualna przymierzalnia rozwiązuje więc problem rosnącej liczby zwrotów towarów:
Technologia WearFits® umożliwia:
WearFits tworzą miłośnicy świata mody, biznesu, gier, efektów specjalnych 3D, informatyki i nauki. Pomysłodawcami projektu są: Katarzyna Burda – od 7 lat pracuje w obszarze social media i mody. Od początku zajmuje się projektem WearFits. Łukasz Rzepecki – przez 10 lat prowadził własny software house, współtwórca startupu Autenti, oraz Krzysztof Hrycak – od ponad 10 lat prowadzi studio grafiki, animacji i efektów specjalnych Nolabel (na koncie m.in. nominacja do Oscara), a także współzałożyciel New Amsterdam, która projektuje ekspozycje multimedialne dla muzeów i centrów nauki z zastosowaniem najnowszych technologii AR/VR/3D mapping itp.
Szefem rozwoju produktu jest Tomasz Runowicz – ostatnie dwie dekady spędził dzieląc swój czas pomiędzy pracą w produkcji i postprodukcji filmowej, jako operator obrazu oraz supervisor VFX. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie technologii cyfrowego przetwarzania obrazu, oraz mechanizmów szeroko pojętego marketingu.
[1] https://www.postnord.fi/globalassets/suomi/raportit/e-commerce-in-europe-2017_en_low.pdf
[2] https://www.e-commerce-24.pl/e-logistyka/prokliencka-polityka-zwrotow