ubrania online

Idealnie dobrane ubrania online? Czy to w ogóle możliwe?

Zakupy online zdominowały rynek. Lubimy “polować” na cenne okazy, które przez internet można nabyć w okazyjnej cenie. Jednak to, co ładnie wygląda na zdjęciu w sklepie, nie zawsze dobrze wygląda na naszej sylwetce. Finalnie zatem taki towar zwracamy… a gdyby tak można było idealnie dopasować ubrania w sklepie online?

Nowa era idealnie dopasowanych ubrań

To już nie jest sfera marzeń, nadchodzi bowiem rewolucja w e-commerce. WearFits wprowadza na rynek genialne rozwiązanie w postaci WIRTUALNEJ PRZYMIERZALNI! Właśnie trwają pierwsze pilotaże.

Dzięki animacji 3D każdy idealnie dobierze rozmiar ubrania, zobaczy jego krój, materiał, oraz jak dany produkt prezentuje się w ruchu. Będzie można zatem przed zakupem sprawdzić, jak dane ubranie będzie prezentować się na sylwetce.

WearFits® to technologia fotorealistycznej prezentacji i animacji odzieży, na dowolnym typie sylwetki:

  • Umożliwia przymierzanie i dopasowywanie cyfrowych modeli ubrań on-line oraz w Augmented Reality,
  • Wysoka jakość wizualizacji i animacji video jest zapewniona dzięki fizycznej symulacji tkanin na realnie odwzorowanych sylwetkach kupujących.

Jak działa wirtualna przymierzalnia WearFits®?

Klient wprowadza w sklepie internetowym lub aplikacji mobilnej (jednorazowo) kluczowe informacje na temat swojej sylwetki:

  • wzrost,
  • szerokość ramion, talii i bioder.

Na podstawie tych danych generowany jest dokładny, cyfrowy model 3D człowieka. Następnie, podczas przeglądania asortymentu sklepu, dla każdego produktu w czasie rzeczywistym generowany jest krótka animacja o wysokiej jakości, prezentujący dane ubranie na postaci odzwierciedlającej sylwetkę kupującego.

Dzięki temu klient może dokładnie obejrzeć, jak konkretny produkt o wybranym rozmiarze będzie prezentował się na jego sylwetce, uwzględniając także rodzaj i naprężenia materiału. WearFits® zapewnia dokładne, fizyczne odwzorowanie kroju ubrania i materiału, z jakiego jest ono wykonane.

Rozwiązanie bazuje nie tylko na najnowocześniejszych, innowacyjnych technologiach, ale także wykorzystuje rezultaty prowadzonych prac badawczo-naukowych. Przeprowadzono analizę dostępnych ubrań i odwzorowano ich właściwości wirtualnie. Badania obejmowały także próbki wybranej odzieży, by szczegółowo przeanalizować ich budowę i elementy składowe.

Część prac badawczych została sfinansowana ze środków UE przyznanych przez Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości o wartości ponad 2 mln złotych.

Bolączki branży e-commerce

Jednym z największych problemów, z jakim borykają się internetowe sklepy odzieżowe, jest stale rosnący wskaźnik zwrotów towarów. W 2017 roku na 43%, (9,4 mln) polskich e-konsumentów kupujących produkt z kategorii odzież lub obuwie, 12% (2,5 mln) zwróciło go z powrotem do sklepu internetowego.[1] Badania pokazują, że aż 75% przypadków nie pasuje rozmiar produktu, a w prawie 50% przypadków jego użytkowanie jest niewygodne. Co piąty konsument natomiast inaczej wyobrażał sobie zamówiony artykuł.[2]

WearFits® poprzez precyzyjne odwzorowanie ubrania oraz jego rozmiaru stanowi doskonałą alternatywę dla dotychczasowych metod prezentacji produktów w e-sklepach (zdjęć). Wirtualna przymierzalnia  rozwiązuje więc problem rosnącej liczby zwrotów towarów:

  • brak możliwości przymierzania ubrań online (ubrania prezentowane są w najkorzystniejszych rozmiarach dla idealnych wymiarów),
  • duża ilość zwrotów w sprzedaży odzieży (która to stanowi największy udział w rynku e-commerce w ogóle).

Technologia WearFits®  umożliwia:

  • producentom – łatwe digitalizowanie lub importowanie ubrań z postaci 2D do 3D w platformie (wprowadzenie jednego produktu w pełnej rozmiarówce i z teksturami oraz tkaniną zajmuje od kilku do kilkudziesięciu minut, nie jest potrzebny grafik),
  • sklepom – prezentowanie ubrań na sylwetkach klientów zarówno na stronach WWW, jak i w aplikacjach mobilnych w technologii AR (symulacja jest realizowana przez nasze serwery, natomiast wyświetlanie grafiki 3D jest po stronie klienta, możliwe jest także pre-renderowanie video po stronie serwera i streaming),
  • klientom – błyskawiczne utworzenie modelu 3D własnej sylwetki w oparciu o zaledwie kilka pytań, przeglądanie asortymentu sklepów “na sobie”, możliwość przeglądania się w aplikacji AR (zamiast w lustrze).

Kto stworzył wirtualną przymierzalnię?

WearFits tworzą miłośnicy świata mody, biznesu, gier, efektów specjalnych 3D, informatyki i nauki. Pomysłodawcami projektu są: Katarzyna Burda – od 7 lat pracuje w obszarze social media i mody. Od początku zajmuje się projektem WearFits. Łukasz Rzepecki – przez 10 lat prowadził własny software house, współtwórca startupu Autenti, oraz Krzysztof Hrycak – od ponad 10 lat prowadzi studio grafiki, animacji i efektów specjalnych Nolabel (na koncie m.in. nominacja do Oscara), a także współzałożyciel New Amsterdam, która projektuje ekspozycje multimedialne dla muzeów i centrów nauki z zastosowaniem najnowszych technologii AR/VR/3D mapping itp.

Szefem rozwoju produktu jest Tomasz Runowicz – ostatnie dwie dekady spędził dzieląc swój czas pomiędzy pracą w produkcji i postprodukcji filmowej, jako operator obrazu oraz supervisor VFX. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie technologii cyfrowego przetwarzania obrazu, oraz mechanizmów szeroko pojętego marketingu.

WearFits
WearFits

ubrania online ubrania online ubrania online

[1] https://www.postnord.fi/globalassets/suomi/raportit/e-commerce-in-europe-2017_en_low.pdf

[2] https://www.e-commerce-24.pl/e-logistyka/prokliencka-polityka-zwrotow

Scroll to Top
Scroll to Top