H&M CONSCIOUS EXCLUSIVE 2016

H&M CONSCIOUS EXCLUSIVE 2016 – DAWNA SZTUKA INSPIRUJE MODĘ PRZYSZŁOŚCI

Wczoraj, w Showroomie H&M, odbyła się prezentacja kolekcji H&M Conscious Exclusive 2016.

H&M ma zaszczyt ogłosić nawiązanie współpracy z Musée des Arts Décoratifs mieszczącym się w Palais du Louvre w Paryżu. Nowa kolekcja H&M Conscious Exclusive, inspirowana zasobami archiwów muzeum, pojawi się 7 kwietnia w związku z otwarciem wystawy Fashion forward – Three centuries of fashion. Twarzą kampanii będzie paryska dyrektor artystyczna, koneserka stylu i propagatorka zrównoważonego rozwoju Julia Restoin Roitfeld.

– Promowanie tego niezwykłego projektu to dla mnie wielki zaszczyt. Uważam, że pomysł stworzenia kolekcji inspirowanej historią sztuki i mody jest rewelacyjny. Zwłaszcza, że kolekcja wykonana jest z innowacyjnych i zrównoważonych materiałów, które są przyszłością mody – mówi Julia Restoin Roitfeld. Znana ze swojego wyrazistego personalnego stylu Julia jest uosobieniem swobody, ekologii i nowoczesności w modzie.

Podczas opracowywania kolekcji Conscious Exclusive zespół projektantów H&M ściśle współpracował z muzeum czerpiąc inspirację z jego bogatych zbiorów obrazujących modę na przestrzeni stuleci, a także z prac takich artystów jak Gustave Moreau. Efektem jest linia wytwornych, nowoczesnych ubrań urzekających wdziękiem i estetyką historycznego dziedzictwa.

– W tej kolekcji wynosimy ideę zrównoważonego rozwoju na nowy poziom. Zastosowaliśmy nowe materiały, takie jak koraliki i cyrkonie ze szkła pochodzącego z recyklingu czy Denimite – materiał wykonany ze znoszonego, poddanego recyklingowi denimu, i stworzyliśmy współczesne modele
przesiąknięte wyrafinowanym czarem – mówi Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor H&M. H&M będzie wyłącznym sponsorem nadchodzącej wystawy, na której znajdą się wybrane modele z archiwów H&M, a wśród nich jedna sylwetka pochodząca z pierwszej współpracy designerskiej H&M
z Karlem Lagerfeldem w 2004 roku i jedna sylwetka z nowej kolekcji Conscious Exclusive.

Cała kolekcja obejmująca ubrania i akcesoria dla kobiet będzie dostępna od 7 kwietnia w prawie 180 sklepach na świecie oraz online.

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

Kolekcja Conscious Exclusive 2016 w naturalny sposób łączy historię i nowoczesność. Malarski i wyrafinowany charakter tej eleganckiej kolekcji sprawia, że jest ona hołdem złożonym sztuce, a jej pojawienie się na rynku zbiega się w czasie z dniem otwarcia wystawy ashion orward – 00 years of ashion w Muse e des rts e coratifs.

Zespół projektantów H&M sięgnął do archiwów muzealnych, aby wybrać kluczowe elementy z ostatnich trzystu lat haute couture. Wynikiem ich twórczości jest współczesna, artystyczna, jedyna w swoim rodzaju kolekcja – nastrojowa, postępowa i świadoma ekologicznie. Od 7 kwietnia będzie ona dostępna w prawie 180 sklepach na świecie oraz online.

– Stosując nowatorskie, pozyskane w zrównoważony sposób materiały oraz bogate zdobienia stworzyliśmy kolekcję składającą się z odzieży o różnorodnych kształtach i fakturach, intensywnie zdobionych akcesoriów oraz biżuterii zainspirowanej stylem art-deco – mówi Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor H&M.

Płynną, prostą sylwetkę osiągamy, bazując na powłóczystych sukniach, artystycznych kimonach i tunikach oraz posągowych spódnicach. Zaskakujące nadruki na materiałach zamieniają sukienki w dzieła malarstwa iluzjonistycznego lub rzeźby: długa suknia balowa z głębokim dekoltem została ozdobiona nadrukiem marmurowego drapowania, a Trzy Gracje z obrazu Botticellego znajdziemy nadrukowane na jednej z powłóczystych sukienek. Nonszalancko wyrafinowane krótkie sukienki i bluzki stanowią połączenie teraźniejszości z przeszłością.

– Moim ulubionym artykułem z tej kolekcji jest asymetryczna sukienka mini zainspirowana obrazem Gustava Moreau. Jestem zachwycona połączeniem dawnego malarstwa i materiałów uzyskanych w zrównoważony sposób, które umożliwiły jej stworzenie. oskonałe jest to, że ubrania wykonane bardziej ekologicznych materiałów mogą być śmiało noszone na czerwonym dywanie – mówi Julia Restoin Roitfeld, która jest twarzą kampanii.

Wśród materiałów zastosowanych w kampanii znajdują się: ekologiczny jedwab, konopie, len z recyklingu i mieszanki zawierające Tencel®. Wykorzystaliśmy też nowatorskie elementy, takie jak koraliki ze szkła pochodzącego z recyklingu czy enimite – materiał wykonany ze znoszonego, poddanego recyklingowi denimu, który H&M stosuje jako pierwsza firma modowa.

Nowością w najbliższej kolekcji Conscious Exclusive są też trzy suknie ślubne o lekkim, romantycznym kroju ze zdobieniami i drapowaniami – prawdziwa modowa uczta dla panny młodej, która chce wyglądać pięknie, a jednocześnie jest świadoma wpływu świata mody na środowisko naturalne.

H&M będzie wyłącznym sponsorem nadchodzącej wystawy ashion orward – 00 years of ashion w Muse e des rts e coratifs. Głównym kuratorem wystawy jest Pamela Golbin.[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Scroll to Top
Scroll to Top