Moda

Marka GANT wypowiada wojnę, w której bronią są… buty

GANT postanowił wypowiedzieć wojnę tworzywom sztucznym używając swojej najlepszej broni – butów. Każdego roku do oceanu trafia nawet 10 milionów ton plastiku, którego połknięcie jest przyczyną śmierci ponad miliona zwierząt. Plastikowa torebka rozkłada się od 100 do 400 lat, a rocznie produkuje się ich nawet bilion. 

Główną dewizą marki GANT jest  – nigdy nie przestawać się uczyć. To, w jaki sposób twórcy marki patrzą na przeszłość, wpływa na ich teraźniejsze działania w celu jej kreowania. Jeśli więc chodzi o zanieczyszczenia oceanów, mają realne szanse by działać.

Odpowiedzialna moda

Z tego powodu GANT prezentuje BEACONS PROJECT, który ma być początkiem stałych działań firmy dążących do budowania bardziej odpowiedzialnego biznesu.

We współpracy z rybakami, wyławiającymi dziennie kilogramy śmieci, GANT stworzył specjalny model buta, którego górna część została stworzona z upcyklingowanego plastiku, wyłowionego z oceanów. Co oznacza, że w wyniku wtórnego przetworzenia tego odpadu, powstaje produkt wyższej wartości i jakości.

Już w 2018 GANT rozpoczął produkcję koszul stworzonych z materiałów z upcyclingu. Teraz czas na buty.

Twórcy GANT wierzą, mimo że ich marka jest tylko jedną z wielu w oceanie biznesu, że potrafi uczynić swoimi działaniami realną różnicę dla naszej planety. Ponieważ nigdy nie przestaną się uczyć jak to robić. Ponieważ ocean jest naszą wspólną sprawą.

Share