Dobra wiadomość dla fanów domu mody Christian Dior. Dzięki rzeczywistości rozszerzonej* (Augmented Reality AR) mogą już przymierzyć i przetestować wirtualnie akcesoria tej marki. Na razie dotyczy to jedynie okularów przeciwsłonecznych i opasek DiorSoLight.
Z funkcji tej mogą skorzystać followersi marki na Instagramie. Wystarczy odblokować w Stories opcję „Kaleidoscope,” która dodaje ponadto do naszej kamery szereg psychodelicznych efektów, podobnych do analogowego kalejdoskopu.
Jak podaje portal WWD, pierwszy prezentacja eksperymentu odbyła się 26. lutego podczas pokazu mody w ramach Paris Fashion Week. Zaledwie w ciągu tygodnia nowa technologia wygenerowała ponad 2.600.000 wyświetleń na Instagramie!
W ostatnich latach rzeczywistość rozszerzona stała się wręcz podstawą promocji dla marek kosmetycznych. Wraz z poprawą funkcji śledzenia twarzy do mody na AR dołączyli również producenci akcesoriów. Dwie główne marki, które wykorzystują wirtualne doświadczenia przy promocji sprzedażowej okularów to Warby Parker i Ray-Ban.
Także Kay Jewellers i Swarovski mają własne technologie, które umożliwiają użytkownikom wypróbowanie na sobie biżuterii.
Wszystko wskazuje na to, że AR nie tylko na dobre zagości na rynku modowo-urodowym, ale wręcz może go zdominować. Przecież każdy z nas kocha selfie, prawda?
* Rzeczywistość rozszerzona (ang. Augmented Reality) – system łączący świat rzeczywisty z generowanym komputerowo. Zazwyczaj wykorzystuje się obraz z kamery, na który nałożona jest, generowana w czasie rzeczywistym, grafika 3D