Energia Orientu

Niezwykłym sufickim transem w wykonaniu Al Kindi Ensemble zakończył się trzeci dzień festiwalu, zatytułowany „Energia Orientu”. Zespół stworzony przez Francuskiego muzyka Juliena Jalala Eddine Weissa, zaprezentował hipnotyzujące oblicze muzyki duchowej Bliskiego Wschodu i zapoznał publiczność z mistycznym obrzędem dhkir.

W Klubie Festiwalowym poznaliśmy zwycięzcę plebiscytu „Orient już tu jest”. Ulubionym azjatyckim adresem Warszawiaków okazała się ulica Freta 5, czyli Muzeum Azji i Pacyfiku. Po uroczystości zaczął się recital duetu Vladiswar Nadishana i Dima Gorelik – syberyjski multiinstrumentalista i izraelski gitarzysta stworzyli akustyczne skrzyżowanie kultur.

Czwarty dzień Warszawskiego Festiwalu Skrzyżowanie Kultur, środa – „Opowieści tygrysa” Czwartego dnia, 26 września, na głównej scenie Warszawskiego Festiwalu Skrzyżowanie Kultur wystąpi koreańska diwa – Ahn Sook-sun, która zaprezentuje publiczności niezwykle trudną i specyficzną technikę śpiewu – pansori. Pochodzący z Japonii bębniarze z zespołu Ondekoza będą starali się udowodnić, że taiko – moc dźwięku dalekowschodnich bębnów, może udzielić się także europejskiej publiczność.

W Klubie Festiwalowym kameralny koncert „bez prądu” da mistrz warsztatów – Clement Kilema z Madagaskaru.
Szczegółowe informacje o festiwalu na www.festival.warszawa.pl

[nggallery id=3472]

Scroll to Top
Scroll to Top