Dołącz do piersiowej rewolucji – wideo

W sposób przywodzący na myśl reklamy telezakupów, zarówno przeciętne Amerykanki, jak i znane z wielkich ekranów celebrytki – Kelly Rutherford, Ali Landry, Lisa Loeb i Constance Marie, zachwalają piersi i wyliczają pozytywne skutki karmienia piersią dla matek i ich dzieci.

W USA sierpień jest miesiącem upowszechniania naturalnego karmienia. Pod hasłem „Breastfeeding doesn’t suck” (dosł. „Karmienie piersią nie jest do d…”) młode matki zachęcają inne kobiety do karmienia swoich dzieci piersią. Amerykanki biorące udział w spocie reklamowym dzielą się obawami związanymi z karmieniem w miejscach publicznych, a także wyrażają zachwyt wobec zalet tak naturalnej czynności. Jako korzyści wymieniają mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia depresji poporodowej, szybkie chudnięcie, zmniejszenie ryzyka zachorowania na nowotwór u dzieci oraz na raka piersi u matek, rzadziej występujące problemy z otyłością i alergią u dzieci, mniejsze wydatki na leczenie (karmienie mlekiem matki zaliczane jest do działań profilaktycznych) oraz budowanie więzi z dzieckiem.

W najnowszych badaniach (lipiec 2010) 73% Amerykanek stwierdziło, że karmienie piersią to najlepsza rzecz, jaką matka może zrobić dla swojego dziecka. Jednak 40% ankietowanych karmi swoje niemowlęta piersią w miejscach publicznych jedynie, kiedy jest to konieczne, a 20% nie robi tego bez względu na okoliczności.

Kampania „Join the boob-olution!” („Dołącz do piersio-lucji”) realizowana przez wydawnictwo parentingowe The Bump, a sfinansowana przez amerykański Departament Zdrowia i Opieki Społecznej oprócz ukazania korzyści płynących z karmienia piersią, ma do zrealizowania jeszcze jeden cel. Jest nim uzmysłowienie, że ta czynność jest naturalnym elementem życia matki i dziecka i nie powinna być tematem tabu.

źródło:kampaniespoleczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top