Styl życia

Deni Cler Milano w sporze z obrońcami zwierząt

Stowarzyszenie Otwarte Klatki, prowadzące polską odsłonę programu Sklepy Wolne Od Futer, rozpoczęło kampanię informacyjną skierowaną do klientów marki Deni Cler Milano. Aktywiści chcą przekonać firmę do zrezygnowania z futer zwierzęcych.

Uśrednione wyniki badań opinii publicznej w Unii Europejskiej wskazują, że około 73% respondentów popiera zakaz hodowli zwierząt na futro. Wpływ produkcji futer na dobrostan zwierząt oraz na środowisko sprawia, że coraz więcej marek rezygnuje z elementów futrzanych w swoich kolekcjach. Dotyczy to zarówno marek światowych, takich jak Furla, Armani czy Prada, jak i polskich, z których najnowszym przykładem jest Wojas.

– Wykorzystywanie w swoich kolekcjach elementów futrzanych w jawny sposób przyczynia się do wspierania przemysłu futrzarskiego, który powoduje śmierć i cierpienie ponad 100 mln zwierząt rocznie, a także przyczynia się do degradacji środowiska – mówi Marta Jarosiewicz, koordynatorka kampanii biznesowych ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki – W obliczu tego wyraźnego trendu, dążącego do zwiększania odpowiedzialności społecznej i środowiskowej największych marek, tym trudniej zrozumieć bierność Deni Cler – dodaje.

Jak twierdzą obrońcy zwierząt, argumentów przemawiających za wycofaniem futer jest bardzo dużo. Nie chodzi tylko o cierpienie zwierząt, ale też troskę o środowisko naturalne – według raportu CE Delf, produkcja futer zwierzęcych jest znacznie mniej ekologiczna niż futer sztucznych. Fermy futrzarskie generują też uciążliwe odory i zanieczyszczają środowisko, co jest przyczyną protestów przeciwko takim inwestycjom w ponad 100 miejscowościach w Polsce.

– Deni Cler Milano ignoruje zarówno dobrostan zwierząt, stan środowiska naturalnego, jak i głos konsumentów. Rolą Otwartych Klatek, jako organizacji pożytku publicznego, jest między innymi informowanie konsumentów o takiej postawie marki. Mamy nadzieję, że już wkrótce Deni Cler podejmie odpowiedzialną decyzję i wyda oświadczenie o niewykorzystywaniu futer zwierzęcych – podsumowuje Marta Jarosiewicz.

Więcej informacji na temat kampanii oraz petycję do firmy znaleźć można na stronie https://www.otwarteklatki.pl/denicler.

Share