chopin1

Chopin bez granic

Rusza kampania promocyjna XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina pod hasłem Chopin bez granic. W całej Polsce i za granicą już 15 września pojawią się tysiące nośników, materiałów promocyjnych, emisji spotów prezentujących reakcje przedstawicieli różnych pokoleń na muzykę Fryderyka Chopina.

450 nośników wielkoformatowych w całej Polsce, prawie tysiąc emisji spotów konkursu w Telewizji Polskiej i telewizjach komercyjnych oraz w Internecie, kilka milionów wyświetleń na mobilnych ekranach umiejscowionych zarówno w przestrzeni miejskiej, jak i w środkach komunikacji, ponad 300 000 odbiorców spotów, wyświetlanych na ekranach sieci kinowych, 200 emisji spotów na antenach wszystkich programów Polskiego Radia, kilkadziesiąt milionów wyświetleń spotów i banerów Konkursu w Internecie, specjalna kampania #chopinbezgranic w mediach społecznościowych – będzie to najszersza kampania promocyjna w historii Konkursu Chopinowskiego. Zostanie zrealizowana w czasie od 15 września do 31 października 2015 roku.

Celem kampanii jest zainspirowanie jak największej liczby osób do słuchania muzyki Chopina w wykonaniu najlepszych pianistów z całego świata i wciągniecie w wir konkursowych emocji. W tym właśnie pomóc ma centralne medium tegorocznego konkursu i kampanii promocyjnej: zrealizowana z myślą o jak najszerszym udostępnieniu konkursu bezpłatna aplikacja mobilna „Konkurs Chopinowski”, przeznaczona na smartfony, tablety i Samsung smart TV. Dzięki niej w każdym miejscu na świecie będzie można śledzić transmisje przesłuchań konkursowych, oglądać wybrane fragmenty, a także powracać do nagrań z poprzednich edycji Konkursu.

Wielowątkowa i wielonośnikowa kampania promocyjna Konkursu wraz z aplikacją „Konkurs Chopinowski” może przełamywać bariery technologiczne, czasowe i pokoleniowe w dostępie do muzyki klasycznej i kultury wysokiej.

Na otwartość i dostępność tegorocznego Konkursu ogromny wpływ ma również wspólne działanie około 30 instytucji, organizacji, firm i mediów pod egidą Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina. Owocna współpraca podczas organizowania Konkursu ma szansę znacznie zwiększyć świadomość społeczeństwa w obszarze muzyki klasycznej i twórczości Fryderyka Chopina oraz jego muzyki.

Organizatorem XVII Konkursu jest Narodowy Instytut Fryderyka Chopina. Projekt objęty jest Programem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Kultura Dostępna”. Mecenasem Konkursu jest Bank Zachodni WBK.

Partner Główny Konkursu to Totalizator Sportowy. Współorganizatorem Konkursu jest Program Drugi Polskiego Radia. Partnerami Konkursu są: Google, Hotel Regent Warsaw, Lexus, Filharmonia Narodowa, Technics, Steinway Lyngdorf, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, TVP oraz Huawei, zaś Oficjalnym Portem Lotniczym – Lotnisko Fryderyka Chopina.

Partnerzy Medialni Konkursu to: Polskie Radio, Gazeta Co Jest Grane, Gazeta Wyborcza, Gazeta.pl, AMS i Metro.

Projekt współfinansuje Miasto Stołeczne Warszawa. Współpraca: Łazienki Królewskie, Phonak, Atman, Allianz, Infor IT, Accor Hotels. Partnerem Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina jest Yamaha.

Fortepiany dostarczają: Steinway, Yamaha, Kawai, Fazioli.

Konkurs jest objęty Honorowym Patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.

Scroll to Top
Scroll to Top