Legendarna Piątka, czyli perfumy damskie No. 5 od Chanel, biją wszelkie rekordy popularności już od dnia premiery. Osnuta obłoczkiem tajemnicy legenda kusi swoim trudnym do określenia charakterem i intensywną kobiecością. Czego jeszcze nie wiesz o słynnej Piątce?
Centrum zapachu Chanel No. 5 stanowią róże i to nie byle jakie róże. Do tworzenia zapachu wykorzystuje się róże z gatunku stulistnych (centyfolia) z regionu Grasse, które kwitną jedynie przez 3 tygodnie w roku. Poza tym kwiaty muszą być zbierane jedynie wczesnym rankiem i ręcznie – ich płatki nie mogą być bowiem uszkodzone, a to wyklucza pomoc maszyn. Cały proces wymaga zatem niezwykłej precyzji i pośpiechu, a także ogromu pracy wielu pracowników – na kilogramowy worek róż potrzeba około 350 sztuk kwiatów, a aby uzyskać kilogram gotowej esencji potrzeba ich aż 450 kilogramów.
Powstanie samych perfum i ich nazwy również owiane jest legendą. Zgodnie z nią zapach powstał 5 dnia miesiąca, dokładnie 5 lat i 5 miesięcy po tym, jak Chanel zaprezentowała swoją kolekcję. Poza tym był on 5 propozycją spośród 10, które zaprezentował jej francuski perfumiarz Ernest Beaux. Dlatego też nazwa tego nowego zapachu nie mogła brzmieć inaczej niż No. 5.
Chanel stworzyÅa wiele zapachów, które pokochaÅy miliony â wystarczy tylko wspomnieÄ o perfumach damskich Bleu de Chanel czy Mademoiselle. Å»aden z nich nie może siÄ jednak równaÄ z powodzeniem Chanel No. 5, które sÄ okreÅlane przez specjalistów jako najlepiej sprzedajÄ ce siÄ perfumy na Åwiecie. SkÄ d taka popularnoÅÄ? Na pewno ogromny wpÅyw miaÅa na to wypowiedź Marilyn Monroe, w której gwiazda przyznaÅa siÄ do tego, że Åpi nago, skropiona jedynie kilkoma kroplami perfum Chanel No. 5. Zapach ten byÅ równeż pierwszym w historii, który byÅ reklamowany w czasie finaÅu Super Bowl.
W reklamach promujÄ cych zapach na przestrzeni tylu lat wziÄÅa udziaÅ caÅa plejada gwiazd Åwiatowego formatu. Można do nich zaliczyÄ Audrey Tautou, Nicole Kidman, Catherine Deneuve, Carole Bouquet, Estelle Warren czy Brada Pitta. AktualnÄ twarzÄ perfum Chanel No. 5 jest modelka Gisele Bündchen.
Powstanie perfum Chanel No. 5 wzbudziÅo wielkie emocje podczas premiery, ponieważ wyróżniaÅy siÄ one na tle tego, co akurat nosiÅy na swojej skórze kobiety tamtych czasów. Na sklepowej póÅce wyróżniaÅ siÄ jednak przede wszystkim sam flakonik, który byÅ maksymalnie ukierunkowany na minimalizm. KÅóciÅo siÄ to z ówczesnÄ moda, zgodnie z którÄ buteleczki perfum powinny byÄ bogato i kunsztownie zdobione, aby przykuwaÄ uwagÄ odbiorców. Flakonik Chanel No. 5 stanowiÅ zatem doÅÄ nietuzinkowy widok â zresztÄ zgodnie z życzeniem samej Coco Chanel. Warto też wspomnieÄ o tym, że ascetyczny niemalże minimalizm towarzyszyÅ caÅemu wizerunkowi perfum â również wszystkie reklamy byÅy utrzymane wÅaÅnie w takim prostym, choÄ na swój sposób wyrafinowanym stylu.