Moda

C&A prezentuje najbardziej zrównoważone dżinsy świata

Dżinsy ze znakiem Cradle to Cradle Certified™* na poziomie Złotym będą dostępne w sierpniu 2018 r. wyłącznie w sklepie internetowym C&A.

C&A jest pierwszym sprzedawcą detalicznym oferującym swoim klientom dżinsy ze znakiem Cradle to Cradle CertifiedTM na poziomie Złotym. Zaprojektowane we współpracy z Fashion for Good, światową inicjatywą, której celem jest tworzenie mody w duchu zrównoważonego rozwoju, zostały całkowicie wyprodukowane ze zrównoważonych materiałów oraz zgodnie z wysokimi wymaganiami znaku Cradle to Cradle CertifiedTM na poziomie Złotym.

C&A osiągnęła nowy poziom w produkcji wyrobów posiadających znak Cradle to Cradle CertifiedTM

C&A celowo wybrała dżinsy – wyjątkowo ważną część garderoby.

Ponieważ dżinsy wykonane są z różnych elementów, co w rezultacie wiąże się ze złożonością całego procesu produkcyjnego, istotny był staranny wybór dostawców i fabryk, oraz wysoka jakość wykorzystywanych materiałów, które były poddane odpowiednim testom oraz certyfikacji.

Niektóre elementy, takie jak materiał podszewki czy nici, musiały zostać opracowane na nowo.

„Zaprojektowanie najbardziej zrównoważonych dżinsów było dla nas wyzwaniem – zespoły projektowe z zaangażowaniem pracowały nad nimi ponad rok”, mówi Jeffrey Hogue, C&A Global Chief Sustainability Officer. „Proces ten wymagał ścisłej współpracy między C&A, Fashion for Good, dostawcami, rzeczoznawcami, a także instytutem Cradle to Cradle Products Innovation Institute. Wszystkie właściwości materiałów musiały zostać poddane dokładnej ocenie oraz przebadane zgodnie z rygorystycznymi standardami Cradle to Cradle”.

Aby promować produkcję zrównoważonej odzieży, wraz z premierą dżinsów opublikowany zostanie przewodnik „Developing C2C Certified Jeans” („Proces powstawania dżinsów z certyfikatem C2C”) Fashion for Good. Ten ogólnodostępny przewodnik, wydany na licencji open source, będzie zawierał informacje na temat tego, w jaki sposób możliwa jest produkcja dżinsów w ramach idei mody okrężnej, a tym samym pomoże innym organizacjom spełnić wymagania programu certyfikacyjnego Cradle to Cradle CertifiedTM Product Program.

„Jesteśmy niezmiernie dumni z efektów naszej pracy”, mówi Hogue. „Wszystkie elementy zostały z sukcesem zoptymalizowane w sposób dający pewność, że w procesie produkcyjnym nie zostały wykorzystane żadne toksyczne materiały. Sam proces produkcyjny czerpał wyłącznie ze
źródeł energii odnawialnej oraz cechował się wysokimi standardami społecznymi. W efekcie otrzymaliśmy produkt zaprojektowany do ponownego wykorzystania.”

Zrównoważona kolekcja dla wszystkich klientów C&A

C&A poprzez swoje działania dąży do tego, aby zrównoważona moda stała się czymś powszechnym. Dlatego też cena damskich i męskich dżinsów z tej linii będzie wynosić tylko 129 złotych. W skład kolekcji ze znakiem Cradle to Cradle CertifiedTM wchodzą T-shirty posiadające certyfikat na poziomie Złotym, najnowsze dżinsy oraz inne produkty z certyfikatem na poziomie Złotym i Brązowym. Wszystkie produkty C&A pochodzące ze zrównoważonej kolekcji będą wprowadzone do sklepów w ramach kampanii #WearTheChange, która wystartowała wiosną 2018 roku. Celem kampanii jest wyeksponowanie wyrobów, które są produkowane i pozyskiwane w sposób bardziej zrównoważony niż metody konwencjonalne, tj. produkty
wykonane z biobawełny czy posiadające znak Cradle to Cradle Certified™ po to, aby zwrócić na nie większą uwagę klienta.

 

 

Share