Anna German – Wspomnienie. Niezwykłe widowisko Królewskiej Orkiestry Symfonicznej

30 maja w Filharmonii Narodowej w Warszawie odbędzie się premiera niezwykłego koncertu – widowiska Królewskiej Orkiestry Symfonicznej przy Pałacu w Wilanowie z udziałem znakomitych solistów.

„BYĆ MOŻE GDZIE INDZIEJ…”
Anna German – WSPOMNIENIE

„Być może gdzie indziej…” rozbrzmiewa teraz anielski głos Anny German, wielkiej polskiej artystki. To także tytuł piosenki oraz wyjątkowego i nasyconego wielką dawką emocji koncertu z udziałem Królewskiej Orkiestry Symfonicznej i jej znakomitych solistów. Do udziału w koncercie zaproszono zespół wokalny Soul City.

Od lat, a może nawet nigdy dotąd, nie było w Polsce takiego przedsięwzięcia, gdzie na scenie obok kilkunastu wokalistów znajdzie się także orkiestra symfoniczna w pełnym składzie. Wreszcie widz i słuchacz, zakochany w twórczości i talencie Anny German będzie mógł obejrzeć i usłyszeć na żywo piosenki z jej repertuaru w nieznanym dotychczas, oryginalnym i wzruszającym wydaniu – w pięknej oprawie światła i dźwięku, prowadzone przez Annę Popek. Projekt ten powstał jesienią 2012 r, Nie bez znaczenia jest tu udział 45-osobowego składu Królewskiej Orkiestry Symfonicznej, a autorem projektu i jego producentem jest dyrektor orkiestry – Andrzej Rosa.

„Cyganeria”, „Człowieczy los”, „Tańczące Eurydyki”, „Bal u Posejdona” to tylko niektóre pozycje w programie tego koncertu, do których symfoniczne aranżacje przygotował multiinstrumentalista i kompozytor – Ryszard Bryła. Obok piosenek polskich pojawią się także rosyjskie i włoskie. Królewską Orkiestrą Symfoniczną zadyryguje Jacek Pawełczak. Kierownikiem muzycznym tego niezwykłego projektu jest Dariusz Stokowiec, Koncert „Być może gdzie indziej…” jest niezwykle starannie przemyślaną propozycją zarówno dla wymagającego melomana i sympatyka prezentowanego nurtu muzycznego, jak i ceniącego dobre wykonanie artystyczne słuchacza. Anna German śpiewała w siedmiu językach, przyciągała publiczność czterech kontynentów. Dla solistów, którzy podjęli się trudnego wyzwania interpretacji jej największych przebojów udział w koncercie jest wyjątkowym wyróżnieniem i przyjemnością.

„Czuję się ogromnie dumny i szczęśliwy, że udało mi się do tego projektu zaangażować najlepszych z najlepszych. Pomysł koncertu narodził się już ponad rok temu i bardzo intensywnie pracowaliśmy nad jego urzeczywistnieniem. Nawiązaliśmy współpracę – a może nawet lepiej powiedzieć przyjaźń – z mężem pani German, który bardzo nam pomógł w realizacji tego wymarzonego koncertu, zarówno jeśli chodzi o wsparcie merytoryczne jak i więź duchową. Jestem dumny z tego, co udało nam się osiągnąć – a wszystkich Państwa zachęcam do oceny efektu naszej pracy samemu” – mówi Dyrektor Generalny Królewskiej Orkiestry Symfonicznej Andrzej Rosa.

W koncercie wystąpią:

Julita Mirosławska (sopran)
Justyna Reczeniedi (sopran)
Joanna Trzepiecińska (wokal)
Krystian Krzeszowiak (tenor)
Jacek Silski (wokal)
Piotr Rafałko (tenor)
Vladyslava Vdovychenko (sopran)
Zespół wokalny Soul City

Kolejne koncerty w następujących terminach i miejscach:
02.06 Zielona Góra
07.06 Płock
15.06 Piła
16.06 Koszalin
05.07 Ełk
06.07 Sopot
07.07 Świnoujście
12.07 Czaplinek
13.07 Szczecin
14.07 Kołobrzeg
22.08 Gorzów Wlkp.
23.08 Siedlce
24.08 Kielce
29.08 Bydgoszcz
13.09 Katowice
14.09 Zabrze
15.09 Kraków
21.09 Ustroń
10.10 Częstochowa
19.10 Łódź

Bilety na wszystkie koncerty można kupić za pośrednictwem eBilet.pl oraz w salonach EMPiK.

755x100 4

Królewska Orkiestra Symfoniczna rozpoczęła swoją oficjalną działalność muzyczną w 2007 roku. Cały zespół stanowi łącznie ponad 60 osób i jest to profesjonalna orkiestra, złożona z najzdolniejszych młodych muzyków, absolwentów Akademii Muzycznych. Mimo, że Orkiestra działa zaledwie kilka lat, stworzyła już własny i niepowtarzalny styl oraz oryginalne brzmienie, dające podstawy do wykonywania zarówno dzieł z repertuaru muzyki klasycznej, jak i tzw. nowych form muzycznych. Są to dzieła wymagające wielkiego doświadczenia i kunsztu muzycznego połączonego z młodzieńczą spontanicznością. Orkiestra ma w swoim dorobku wiele wyjątkowych projektów i stale pracuje nad nowymi – w jej repertuarze znajduje się ponad 30 różnych programów i wciąż jest ona rozszerzana. Atutem Orkiestry jest wspomniana już młodość oraz kreatywność muzyków, które wyróżniają ją na rynku muzycznym. Dodatkowo, jako jedyna w Polsce, Królewska Orkiestra Symfoniczna jest tworem całkowicie niezależnym i samofinasującym się. Nie korzysta z dotacji państwowych, nie jest też związana z żadnym urzędem czy instytucją państwową.

Ryszard Bryła – aranżer
Pianista, kameralista, aranżer. Z zamiłowania także kompozytor oraz multiinstrumentalista. W wieku 5 lat rozpoczął naukę gry na fortepianie. Państwową Szkołę Muzyczną w Opolu ukończył pod kierunkiem prof. Celiny Hellerowej. W roku 1998 został absolwentem Akademii Muzycznej w Katowicach, w klasie fortepianu prof. Andrzeja Jasińskiego. Swoje umiejętności doskonalił uczestnicząc w Międzynarodowych Kursach muzycznych w Głuchołazach, gdzie pracował z prof. Alicją Paletą – Bugaj, Tomaszem Tomaszewskim i Krzysztofem Węgrzynem, a także na Kursie Wykonawstwa Muzyki XX wieku w Bystrzycy Kłodzkiej, pracując z prof. Andrzejem Tatarskim. Ryszard Bryła występował w Polsce, Czechach, Niemczech, Francji i Stanach Zjednoczonych. Jest laureatem nagród ogólnopolskich konkursów pianistycznych oraz laureatem I st. konkursu o stypendium Fundacji Sztuki Dziecka, dwukrotnym laureatem konkursu o stypendium Towarzystwa im. Fryderyka Chopina w Warszawie i stypendystą Prezydenta Miasta Opola. W 2004 roku otrzymał wyróżnienie za kompozycje własne podczas III Festiwalu Kolęd i Pastorałek w Mińsku Mazowieckim. Po ukończeniu studiów poświęcił się głównie działalności kompozytorskiej, edytorskiej i pedagogicznej. Jest autorem aranżacji orkiestrowych, kameralnych i chóralnych, muzyki filmowej, elektronicznej oraz opracowań dla uczniów, na użytek bieżącej pracy pedagogicznej. Od 2009 roku współpracuje z Wydaniem Narodowym w Warszawie, jako edytor zapisu nutowego oraz w zakresie innowacji narzędzi edytorskich, dla potrzeb komputerowego składu Dzieł Wszystkich Fryderyka Chopina.

Jacek Pawełczak – Dyrygent
Edukację muzyczną rozpoczął nauką gry na fortepianie w wieku lat 5, jako chłopiec śpiewał w „Poznańskich słowikach” pod dyrekcją Stefana Stuligrosza. Po ukończeniu klasy fortepianu w Szkole Muzycznej I i II stopnia studiował dyrygenturę chóralną, a następnie symfoniczną w Akademii  Muzycznej w Poznaniu .W latach 1984-1995 kierował chórem męskim Politechniki Poznańskiej „Cantamus” prezentując m.in. muzykę dawną, cerkiewną i  współczesną w wielu krajach Europy. Od 1988 pracował w Teatrze Muzycznym w Poznaniu, Wrocławiu, a także Operze w Bydgoszczy prowadząc spektakle operowe, operetkowe, musicalowe, komedie muzyczne oraz koncerty. Ważniejsze tytuły to „Carmen” G. Bizeta , „Cyrulik sewilski” G. Rossiniego, „Dyrektor teatru” W.A. Mozarta, „Królewna Śnieżka” B. Pawłowskiego, „Zemsta nietoperza” J. Straussa, „Wesoła wdówka” F. Lehara, „Hrabina Marica” E. Kalmana  „Wiktoria i jej Huzar”  i  „Bal w Savoy’u” P. Abrahama, „Me and my girl” N.Gaya, „Ania z Zielonego Wzgórza” M. Szymańskiego, „My Fair Lady” i „Gigi”F. Loewego, „Zorba” J. Kandera. Występował z orkiestrą Filharmonii Poznańskiej (L.van Beethoven–IV symfonia, J.Brahms–Koncert skrzypcowy D–dur, M. Karłowicz – Serenada na smyczki, Fr. Chopin – Koncert f-moll). Dyrygował  również dzieła wokalno – instrumentalne: Requiem A. Dworzaka, Messa di Ravenna G. Rossiniego, Rapsodia op.53 J. Brahmsa, Missa brevis Ch. Gounoda (we własnej instrumentacji).W latach 1994 – 2009 brał  udział jako dyrygent i kierownik muzyczny  w tournee po Europie Zachodniej z opertkami, musicalam i koncertami musicalowymi (m.in. „La Vie parisienne” J. Offenbacha, „Hello Dolly” J. Hermana, „Andrew Lloyd Webber Musical Gala”, „Musical Starlight”, ”Musical Classics”, “Freddi Quinn Gala”, “Freddi Quinn Memories”) i Japonii (Alfred Hause Tango Orchestra). We wrześniu 2006 powraca na  stanowisko dyrygenta w Teatrze Muzycznym  w Poznaniu prowadząc m.in. „Fantoma” M.Yestona, „Skrzypka na dachu” J. Bocka, „Kabaret” J. Kandera „Krainę uśmiechu” F. Lehara, „Księżniczkę Czardasza” E. Kalmana, „Wiedeńską krew” i „Barona cygańskiego” J. Straussa. Zajmuje się też pisaniem aranżacji i komponowaniem ilustracji do bajek muzycznych. W listopadzie  2007 obejmuje kierownictwo muzyczne operetki „Hrabina Marica”w Teatrze Wielkim” w Łodzi, gdzie występował również jako dyrygent gościnny. Od 2009 współpracuje z orkiestrą Filharmonii Kaliskiej (dyrygował m. in. w Łodzi  prawykonaniem oratorium Andrzeja Krauze „Iusti eius terrae” z udziałem, solistów i 120 osobowego chóru.  Koncert poświęcony był pamięci ofiar łódzkiego getta). W 2012 roku podjął współpracę z Królewską Orkiestrą Symfoniczną.

Dariusz Stokowiec – Kierownik Muzyczny
Jest Absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie fortepianu. Jako pianista występował w krajach niemalże całej Europy, m.in.: Niemcy, Austria, Dania, Holandia, Luksemburg, Finlandia. Grał w musicalach: „Starlights”, „Fire of Dance”, „Upiór Operze” ,”Dance Fever”. Współpracował ze światowej klasy choreografem Lacy Darryl – twórcą projektów choreograficznych dla takich wykonawców, jak Mariah Carey, Beyonce Knowles. Współpracował też ze śpiewaczką operową światowego formatu – Deborah Sasson. Występował w spektaklu Adama Hanuszkiewicza pt. „Chopin-jego życie, jego miłość”, gdzie zagrał samego Chopina obok Magdy Cwenówny i Edyty Jungowskiej. Współpracował z wieloma znanymi aktorami polskiej sceny grając na koncertach, bądź konkursach piosenki aktorskiej. Występował na scenach wielu polskich miast zarówno jako pianista solowy, jak również uczestnik zespołów kameralnych. Obecnie współpracuje z Orkiestrą Królewską przy Pałacu w Wilanowie jako solista, oraz członek zespołu Orkiestry. Jego największą pasją jest komponowanie, szczególnie muzyki musicalowej i filmowej.

Partnerami Premierowego Koncertu w Filharmonii Narodowej w Warszawie są: Fundacja PRO MUSICA ARTIS, Media Vocals i MZA Sp. z o.o.

Scroll to Top
Scroll to Top