stres

Życie bez stresu jest możliwe. Po prostu je wybierz.

Stres – każdy zna to uczucie. Kołatanie serce, zimne poty czy spocone dłonie, tych objawów stresu doświadczył na pewno każdy z nas. Współczesne tempo życia sprzyja jego wystąpieniu. Żyjemy szybciej, bardziej intensywnie, ciągle się gdzieś śpieszymy, ciągle pod presją czasu. Walczymy o lepsze życie i brakuje nam czasu na relaks i odpoczynek.

Wszystko to sprawia, że stres staje się stałym elementem naszego życia. Odrobina stresu jest dobra, mobilizuje i wyostrza zmysły. Jednak nie można lekceważyć przewlekłego stresu. Zakłóca on działanie prawie każdego układu w naszym w organizmie i może prowadzić do poważnych schorzeń. Nie dopuść do tego, aby stres odebrał Ci zdrowie i kontrolę nad Twoim życiem. Warto zaznaczyć, że stres jest jednym z istotniejszych czynników zwiększających ryzyko zawału  serca. Jak sobie z nim radzić, by nie zwariować? Potrzebujesz pomocnika!

Nie lekceważ działania stresu. Konsekwencje mogą być poważne.

Skutkami przewlekłego stresu są m.in: osłabienie układu odpornościowego, zaostrzanie objawów wielu chorób z autoagresji, np. Hashimoto, Gravesa-Basedowa, reumatoidalnego zapalenia stawów, cukrzycy, wrzodziejącego zapalenia jelita grubego i bezsenności. Kiedy zacząć się martwić? Preludium oddziaływania stresu może przejawiać się w braku apetytu lub napadach głodu, rozdrażnieniu lub ospałości lub napadach gorąca. Warto reagować jak najwcześniej.

Sytuacje stresowe wymagają specjalnego środka. W trakcie stresu organizm zużywa więcej witamin i składników mineralnych. Stres w znacznym stopniu ograbia nas między innymi z witaminy C, dlatego w okresie wzmożonego stresu warto ją przyjmować z dodatkowych źródeł. Młody zielony jęczmień jest produktem o niezwykle wysokiej wartości odżywczej, pozytywie wpływającym nie tylko fizycznie, ale i mentalnie. Chroni organizm przed intensywnymi reakcjami nerwowymi i neurozami. Kurację zielonym jęczmieniem można dodatkowo wzmocnić przyjmowaniem witaminy D szczególnie w okresie jesienno-zimowym. Takie połączenie pozytywnie wpłynie nie tylko na nasz układ nerwowy ale także poprawi nam nastrój. Stworzymy sobie pewnego rodzaju stresoodporną tarczę jednocześnie nie trując się syntetycznymi lekami.

Ciekawostka: Zielony jęczmień działa uspokajająco. Można go stosować także zewnętrznie w postaci ciepłych kompresów. Zielony jęczmień wpływa pozytywnie nie tylko na nasz układ nerwowy ale także immunologiczny i trawienny.

Kwaśna mina?

Spożywając regularnie zielony jęczmień osiągniemy równowagę kwasowo-zasadową (odkwasimy organizm). Zakwaszenie organizmu jest efektem między innymi długotrwałego stresu. Zakwaszenie organizmu wzmacniane jest dodatkowo spożywaniem używek takich jak kawa, alkohol, czarna herbata, cola czy słodycze po które sięgamy często właśnie jako formę rozładowania stresu.

Zielony jęczmień jest także bardzo bogaty w witaminę C – zawiera jej aż siedmiokrotnie więcej niż jest w pomarańczy, a także pięć razy więcej żelaza niż jest w szpinaku. Dostarcza organizmowi dwa razy więcej wapnia niż mleko i nawet trzydziestokrotnie więcej witamin z grupy B! Jest bogatym źródłem witamin i mikroelementów. Warto go wprowadzić do diety, by poprawić funkcjonowanie organizmu i zwiększyć jego odporność na stres. Zielony jęczmień zawiera także dużą dawkę łatwo przyswajalnego magnezu, działającego zbawiennie na nasz układ nerwowy.

Japoński lekarz Dr Y. Hagiwara zaleca stosować jęczmień jako suplement diety 2-3 razy dziennie (wystarczy 1 łyżeczkę), by dostarczyć organizmowi wszelkie elementy potrzebne naszemu organizmowi do prawidłowego funkcjonowania.

Producent młodego zielonego jęczmienia
Najskuteczniejszy zielony jęczmień ekologiczny Take Good Care Formuła o5 : odchudzanie, oczyszczanie, odkwaszanie, odżywianie, odmładzanie!