targi polskich projektantów

Wystawa TUTU ,,Powitanie wiosny” oraz targi polskich projektantów w Starym Browarze

Tegoroczna marcowa edycja targów TUTU przyjmie zupełnie nową, zaskakującą formę. Już od 21 marca w Starym Browarze oglądać będzie można wystawę polskich projektantów modowych, organizowaną przez concept store TUTU. Jest to okazja, by poznać artystyczne oblicze twórców. Finałem wystawy będą targi mody, na których przez cały weekend spotkać będzie można autorów prezentujących wyselekcjonowane polskie marki i ich najnowsze, wiosenno-letnie kolekcje.

Stary Browar zaprasza na wystawę organizowaną przez concept store TUTU, która będzie połączeniem mody oraz sztuki „made in Poland”. Jak zapewnia Agata Królikowska, właścicielka TUTU, butiku działającego już 5 lat na terenie Starego Browaru, wystawa pokaże działalność artystyczną i proces twórczy kryjący się za rzeczywistością projektanta. ,,Projektanci jako artyści mają mnóstwo pomysłów, jednak nie mają wielu okazji, by pokazywać swoje prace niezwiązane bezpośrednio z modą. Do wystawy podchodzą bardzo osobiście i z pewnością zaskoczą nas na wielu płaszczyznach. Autorzy przygotowują ciekawe instalacje – będzie artystycznie, interesująco, inspirująco i pięknie – mówi właścicielka TUTU.

Z wybiegów do galerii

Na wystawie TUTU zaprezentowane zostaną prace takich projektantów jak m.in.: Magda Hasiak, Synthetic 100% natural, Diligent, Odzieżowe Pole, Wiola Ry, Agata Bieleń, Argentum, Nowy Model, RAG, Exact, Dobre Drewno. Wiosenny klimat wydarzenia dopełnią floryści z kwiaciarni Badyle, których na co dzień można odwiedzić w Atrium na Poziomie 0. Do wystawy dołączą także inne osobowości: modystka Jagoda Kowalewska, właścicielka marki La Dame, kontynuująca rodzinne tradycje wykonywania zawodu, twórczyni obuwia A Little glamour – Eliza Flis, Łukasz Czajkowski – projektant, buntownik, konstruktor, indywidualista. Gościnnie pojawią się także prace artysty fotografa Szymona Brodziaka, którego indywidualna wystawa zakończyła się kilka dni temu w Starym Browarze.

Po co modzie prezentacje w formie wystaw artystycznych? Celem jest pokazanie DNA marek, inspiracji kryjących się za ubraniami oraz samej osobowości projektantów. W USA wielkim zainteresowaniem cieszą się wystawy o modzie organizowane przez Metropolitan Museum of Art w Nowym Jorku; podobne wydarzenia regularnie pojawiają się w programie londyńskiego Victoria & Albert Museum. Stary Browar już nie po raz pierwszy udowadnia, jak ciekawe mogą być spotkania mody ze sztuką. Najważniejszym wydarzeniem 2018 roku w Starym Browarze była wystawa fotografii Davida LaChapelle’a, który w swoich pracach barwny świat mody przenosi z wybiegów na galeryjne ściany. Ze sztuką flirtują także sieciowe marki. Ostatnią kolekcję ubranek dla dzieci skandynawski brand COS pokazywał w formie rzeźb i instalacji. Edytoriale z zeszłoroczną kolekcją RE.DESIGN Reserved autorstwa Bartka Wieczorka zatarły granicę między modą a fotografią artystyczną.

Równowaga sztuki i mody

Zasada, by „ubierać, a nie przebierać” klientów to podstawa projektów autorów biorących udział w TUTU. Balans między wymiarem artystycznym a funkcjonalnością jest ważnym elementem tworzenia autorskich kolekcji. Finałem wystawy TUTU będą targi, do których dołączy jeszcze więcej twórców. Targi to dla klientów możliwość dotknięcia materiału, przymierzenia ubrania i poznania jego autora – mówi Agata Królikowska. Tego nie dają zakupy w Internecie. Bezpośrednie spotkanie z klientami to dla projektantów świetna lekcja i możliwość zderzenia wyobrażenia o swojej marce z rzeczywistością. Wszystkie brandy, które zaprezentują się w trakcie wydarzeń organizowanych przez TUTU, tworzą produkty z poszanowaniem środowiska naturalnego i etyki pracy. Kolekcje produkowane są lokalnie w małych seriach lub w pojedynczych egzemplarzach. Selekcja prezentowanych w ramach targów TUTU marek jest bardzo ważna: polega zawsze na przedstawianiu projektów ciekawych, konsekwentnych, wiernych osobiście stworzonym stylom i twórczo je rozwijających – podkreśla Agata Królikowska

Wszyscy projektanci na targach pokażą nowe, wiosenne kolekcje ubrań i akcesoriów. Magda Hasiak proponuje odzież w stylu casual, klasyczne kolory szarości i bieli w praktycznym, wygodnym wydaniu. Twórcy Synthetic 100% natural z przekorą szukają nietypowych rozwiązań, mieszają minimalizm z awangardą oraz elegancję z wygodą. To królestwo czerni dla niej i dla niego w ekstrawaganckiej formie – połączenie luźnych bluz z kapturami z sukienkami z pazurem. Marka Diligent inspiruje się street fashion, współczesną sztuką i architekturą oraz zagadnieniami społecznymi. Ich najnowsza kolekcja Medium Message wykorzystuje lejące się materiały i kolory ziemi; podobne looki widać ostatnio na nowojorskich i londyńskich ulicach. Odzieżowe Pole promuje „modę na ekologię i zachęca swoje klientki do konsumpcji z poszanowaniem środowiska naturalnego. Wiola Ry bawi się proporcjami, formą kolorem i detalem. Agata Bieleń, wierna minimalistycznemu stylowi, zaprezentuje nowe formy subtelnej biżuterii. Argentum Yacht Tuning to firma oferująca unikatowe torby wykonane są z żagli, kryjących w sobie podróżnicze przygody. Nowy Model to z kolei podpoznańska organizacja, zrzeszająca polskich stolarzy, artystów i pasjonatów drewna – rękodzieło stawiają na równi z rozsądną ceną oraz trwałością. “Zapraszamy, żeby poznać autorów oraz ich niepowtarzalne projekty, przeplatające rzemiosło ze sztuką. Na targach TUTU zachęcamy, żeby bawić się modą i różnorodnymi stylami” – zachęca Agata Królikowska.

Powitanie wiosny z TUTU – wystawa i targi polskich projektantów

Wystawa: 21-28 marca wstęp wolny w godz 12-20

Targi: 29-31 marca wstęp wolny w godzinach pracy Centrum

Stary Browar w Poznaniu, Pasaż +1, galeria pop-up przy wejściu od strony ul. Ratajczaka

Scroll to Top
Scroll to Top