Wybrano Najlepszą Restaurację Sushi 2012

W niedzielę, w warszawskiej restauracji Izumi Sushi odbył się Ogólnopolski Konkurs na Najlepszą Restaurację Sushi 2012. Rywalizacja odbyła się podczas trzech widowiskowych etapów: sushi tradycyjnego, stylu dowolnego i najsprawniejszego sushimastera.

Bezapelacyjnym zwycięzcą Konkursu został Piotr Rosocha, który otrzymał tytuł dla najlepszego sushimastera i wywalczył I miejsce dla restauracji Hokkaido Sushi z Latchorzewa (Warszawy). Na podium stanęła również częstochowska restauracja Hattori Hanzo (II miejsce) oraz radomskie Higashi Sushi (III miejsce). W jury miejsce zajęli wybitni eksperci w tematyce japońskiej kuchni oraz uwielbiająca sushi gwiazda, Ewa Szabatin.

Minione wydarzenie jest odpowiedzią na ogromne zainteresowanie warszawiaków specjałami kuchni japońskiej oraz potrzebą propagowania najlepszych praktyk w wyspecjalizowanych restauracjach. Etapy konkursu odbywały się cyklicznie co dwie godziny i po brzegi były wypełnione emocjami. Goście mogli się swobodnie przemieszczać między stołami sushimasterów, obserwować ich technikę i niesamowicie sprawne ruchy. Wydarzenie miało także na celu maksymalne przybliżenie kultury japońskiej. W przerwach Konkursu, goście mieli szansę podziwiać pokaz tradycyjnych walk azjatyckich lub wziąć aktywny udział w grach japońskich. Wyjątkowym zainteresowaniem cieszył się wykład na temat typowych japońskich alkoholi oraz o sztuce savoir-vivre`u w restauracji sushi. Oczekiwania organizatorów przekroczyła również popularność warsztatów z przyrządzania sushi dla dzieci i dorosłych oraz Konkurs dla amatorów. Dodatkowo, spotkanie uatrakcyjnił pokaz i wykład „Fashion Food”, podczas którego można było poznać zasady komponowania składników i najnowsze trendy w dekorowaniu potraw.

W strefie przygotowanej przez jednego ze sponsorów, firmę motoryzacyjną Mazda, można było sobie zrobić zdjęcie w kabriolecie MX-5, a w losowaniu wygrać samochód na weekend. Goście chętnie brali również udział w jeździe testowej nową Mazdą CX-5, podczas której mogli poczuć się niczym Hanka Mostowiak i wjechać w słynne już kartony. Mazda przygotowała także strefę dla dzieci, gdzie mogły się ścigać na specjalnie wyznaczonym torze na miniaturowych modelach samochodów. Oprócz tego, młodsi goście mieli szansę przyglądać się sztuce z kraju kwitnącej wiśni – kaligrafii oraz orgiami. Dla nich, zorganizowano również warsztaty przygotowania sushi, podczas których mogły się zarazić kulinarną pasją Japonii.

[nggallery id=3295]

Wydarzenie odbyło się dzięki współpracy Warszawskiego Centrum Promocji oraz największego polskiego portalu skupiającego miłośników sushi, sushi-online.pl. W jury każdego etapu konkursu zasiadła znana projektantka Ewa Szabatin, która towarzyszyła tegorocznym laureatkom Miss Warszawy podczas warsztatów robienia sushi. Pojawili się również znakomici specjaliści w tematyce japońskich kulinarii –Bogusław Oryszczak, będący najstarszym polskim kucharzem sushi, Dariusz Richter, wybitny specjalista ds. kuchni i kultury japońskiej oraz Tomasz Szymankiewicz szkoleniowiec z wieloletnim stażem zawodowym. Dodatkowo, w jury swoje miejsce zajęła redaktor naczelna kulinarnego dodatku Gazety Wyborczej „Palce Lizać”, Paulina Kałka wraz z Marylą Burską, redaktorką naczelną pisma branżowego „Przeglądu Gastronomicznego”. Miejsce spotkania, Izumi Sushi również nie było przypadkowe. Restauracja zwyciężyła poprzedniej edycji Konkursu, a jej właściciele, Alicja i Alon Than instruowali amatorów jak przyrządzać sushi. Głównym sponsorem wydarzenia była istniejąca od 1920 roku japońska firma Mazda, a partnerami strategicznymi: SONY Computer Entertainment Polska, Kuchnie Świata, Sushi Akademia, Izumi Sushi, Kikkoman, Podravka, Gekkeikan – Importer VsopBrands.pl, SOTO – Dalekowschodnie Centrum Kulturalno-Sportowe oraz Klub Japoński. Nad oprawą medialną wydarzenia czuwała 5tka PR & Marketing Szeptany – jedyna polska agencja wyspecjalizowana w promowaniu firm posiadających japoński asortyment produktów FMCG.

Scroll to Top
Scroll to Top