Wielki świat, wielka moda, wielka ściema!

Człowiek, który przechytrzył dom mody Hermès. Prawdziwa historia ze świata wielkiej mody!

Która z nas nie marzy o tym, żeby wyglądać jak gwiazda filmowa, nosić ubrania od najlepszych projektantów, budzić podziw mężczyzn i innych kobiet?

Carrie Bradshaw z Seksu w wielkim mieście do szczęścia potrzebowała butów od Manolo Blahnika, diabeł ubierał się u Prady, natomiast Victoria Beckham, Sharon Stone czy Naomi Campbell potrafiły wydać fortunę na torebkę o wdzięcznej nazwie BIRKIN.

Torebka mrocznym przedmiotem pożądania?
Torebka, która kosztuje tyle co mały samochód? To szaleństwo!

A jednak. Co więcej, trzeba na nią czekać nawet dwa lata! Lista oczekujących jest długa, a sprzedawcy nieubłagani. Wielki świat, wielka moda, wielka ściema.

Choć Michael nigdy wcześniej nie słyszał o torebce Birkin, szybko zorientował się, że wielu chciałoby ją mieć, ale niewielu może ją kupić. Postanowił przechytrzyć marketingowe sztuczki świata mody i obmyślił formułę, dzięki której był w stanie kupić kilka birkinek w jeden tydzień
i sprzedać je tym, którzy o nich marzyli. Przy okazji dowiedział się wiele o ludzkiej naturze: jak łatwo nas omamić, wzbudzić w nas sztuczne potrzeby, przekonać, że nowa torebka lub buty są gwarantem naszego szczęścia.

Birkinka:

  • Torebka zaprojektowana w latach 80. dla aktorki Jane Birkin, produkowana przez francuski dom mody Hermès. Jeden z najbardziej luksusowych i pożądanych dodatków na świecie, który kosztuje od kilku do kilkuset tysięcy dolarów!!!
  • Aby ją kupić, trzeba znaleźć się na tajemniczej „liście oczekujących”, a czas oczekiwania od zamówienia do zakupu wynosi ok. 2 lat !!!
  • Birkinkę noszą m.in.: Victoria Beckham, Katie Holmes, Julianne Moore, Catherine ZetaJones, a w Polsce np.: Doda, Katarzyna Niezgoda, Katarzyna Zielińska.

Autor:

  • Fryzjer i stylista, który przez kilka lat kupował torebki Birkin i odsprzedawał je gwiazdom i bogaczom.
  • Spryciarz, który zdemaskował fikcyjną „listę oczekujących” i udowodnił, że ona NIE ISTNIEJE!!!
  • Przechytrzył świat mody i dzięki Birkin Bags żył przez lata w luksusie i świetnie się bawił.
  • Swoją zabawną historię opisał w sposób błyskotliwy, z humorem, ironią, dystansem do siebie i świata.

Michael Tonello jest bestsellerowym autorem i felietonistą The Huffington Post. Pisze również cotygodniowe felietony o stylu, modzie i trendach na stronie „Living Now”.
Jest współzałożycielem agencji TEAM Artist Representative i przez wiele lat pracował w branży reklamowej. Później rozpoczął karierę jako sprzedawca artykułów luksusowych i odnalazł swoją niszę w produktach marki Hermès, zwłaszcza torebkach Birkin. W 2008 r. HarperCollins opublikował jego książkę „W pogoni za torebką”, która teraz ukazuje się na rynku polskim. Książka opowiada o przygodach autora – przedsiębiorcy działającego na eBayu. Odwiedza on butiki Hermesa na całym świecie, by w ciągu jednego dnia zdobyć torebki Birkin dla bogatych i sławnych klientów, którzy nie chcą czekać na torebkę – ikonę.
Książka, przetłumaczona już na kilkanaście języków, dotarła na trzecie miejsce listy bestsellerów „Boston Globe”.

W pogoni za torebką
Michael Tonello
Wydawnictwo ZNAK
Premiera: 4 lipca 2013

Scroll to Top
Scroll to Top