Wiedza jest modna!

Tegoroczne Fashion Retail Forum udowodniło, że handel detaliczny w branży mody jest silnie nastawiony na rozwój, poszukuje wiedzy o najnowszych trendach rynkowych oraz nowoczesnych narzędziach marketingu i sprzedaży.

1 marca podczas Targów Mody Poznań odbyła się druga edycja Fashion Retail Forum – imprezy poświęconej handlowi w sektorze mody, skierowanej głównie do kadry zarządzającej. Forum zorganizowało wydawnictwo Promedia Jerzy Osika przy współpracy z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi, aby dostarczyć branży najświeższą wiedzę z zakresu zarządzania, sprzedaży i marketingu.

Spotkanie otworzył wykład dr Marka Borowińskiego o visual merchandisingu. Prezentacja zatytułowana „Jak sprzedawać więcej, dzięki skutecznej witrynie sklepowej” przedstawiała najświeższe trendy prosto z największych targów dla retailu Euroshop w Dusseldorfie, które zaczęły się zaledwie kilka dni wcześniej. Z kolei Joanna Sakowska z firmy Epro podczas prelekcji „Kurs na e-handel” dowiodła, że sklep internetowy nie musi być konkurencją dla tradycyjnego handlu, a wręcz przeciwnie – może go świetnie promować i stanowić jego uzupełnienie. Oprócz szans, jakie stwarza e-handel, pokazała też zagrożenia, które może stwarzać brak dostatecznej wiedzy o tworzeniu i prowadzaniu sklepu internetowego. Na Forum nie zabrakło też modnego tematu „Sprzedawca-stylista”. O doradzaniu klientom w doborze garderoby odpowiedniej dla ich typu osobowościowego i sylwetki opowiadał Marek Witt projektant, stylista i wykładowca Akademii Handlowca firmy Promedia.

Solidną porcję wiedzy z zakresu strategii marketingowych dostarczył słuchaczom Tomasz Zgliczyński-Cuber z firmy Codes. Doradzał, w jaki sposób budować markę salonu mody poprzez produkt, sposób prezentowania oferty, standardy obsługi klientów oraz jak salon, który stał się marką może stać się również lepszym biznesem. Forum zostało zwieńczone wykładem „Jak zdobyć lojalnych klientów”, który przeprowadził Jerzy Osika, właściciel firmy Promedia i trener z wieloletnim doświadczeniem w szkoleniu kadry sprzedażowej. Zaprezentował on, w jaki sposób w celu pozyskania lojalnych klientów należy powiązać działania marketingowe ze sprzedażowymi i pokazał, że działania te, aby były skuteczne, muszą być poprzedzone właściwą rekrutacją, systemami motywacyjnym i szkoleniami sprzedawców.

Forum przyciągnęło tłumy słuchaczy. Na niektórych prelekcjach brakowało nawet miejsc stojących. – Doskonała frekwencja świadczy o ogromnym zainteresowaniu poszerzaniem wiedzy wśród przedstawicieli branży mody i jest dobrym prognostykiem, jeśli chodzi o rozwój profesjonalnego handlu w tym sektorze. Ogromne zainteresowanie imprezą to także zasługa skutecznych działań promocyjnych Międzynarodowych Targów Poznańskich, partnera Forum – podsumowuje Jerzy Osika, właściciel firmy Promedia i organizator Fashion Retail Forum.

[nggallery id=881]

foto: Adam Zandecki (MTP)/serwis prasowy Promedia

Scroll to Top
Scroll to Top