Warszawa na różowo

W poniedziałek 11 października, o godz. 20.30 wiele spośród warszawskich symboli zmieniło swoją barwę na różową. Stolica przyłączyła się tym samym do Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi, której symbolem jest różowa wstążka. Honorowy Patronat nad polską edycją objęła Prezydent m.st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Październik jest międzynarodowym miesiącem walki z rakiem piersi. W ramach kampanii, ponad 200 słynnych budowli na całym świecie rozświetliła różowa iluminacja, jako symbol nadziei oraz wsparcia dla milionów kobiet.

W poniedziałkowy wieczór mieszkańcy Warszawy, zgromadzeni na Placu Zamkowym, mogli oglądać m.in. uroczystą zmianę na tę noc barwy iluminacji Mostu Świętokrzyskiego. O tej samej godzinie również Syrenka na Rynku Starego Miasta została podświetlona na różowy kolor, a jej tarczę ozdobiła różowa wstążka – symbol walki z rakiem piersi.

W tym roku Globalna Inicjatywa Iluminacji obchodzi swoje 11-lecie. Do Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi przyłączyło się ponad 70 krajów. Hasłem przewodnim działań jest motto: „Przyłącz się. Powiedz Innym. Pokonaj. Chroń każdą kobietę przed rakiem piersi.”

Do tej pory, w ramach Globalnej Inicjatywy Iluminacji, barwę na różową zmieniły m.in.: Brama Brandenburska w Berlinie, Concert Hall w Amsterdamie, Empire State Building w Nowym Jorku, Krzywa Wieża w Pizie, Międzynarodowy Port Lotniczy w Los Angeles, Wodospad Niagara w Kanadzie oraz Opera w Sydney.

Pomysłodawczynią idei różowej wstążki jest Evelyn Lauder. Organizatorem międzynarodowej Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi oraz Globalnej Inicjatywy Iluminacji jest Estée Lauder Companies.

źródło:kampaniespoleczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top