na nieśmiertelny dżins

W nadchodzącym sezonie jesiennym postawmy na nieśmiertelny dżins

Kiedy w 1853 r. Oscar Levi Strauss wyprodukował pierwsze dżinsowe ogrodniczki, nie spodziewał się, że materiał ten nawet po 166 latach będzie obecny w szafach na całym świecie. Za co kochamy dżins i czy kiedyś wyjdzie z mody?

Trochę historii
Pierwsze dżinsowe spodnie, a dokładnie ogrodniczki, zostały wyprodukowane w XIX w. z myślą o pracujących w trudnych warunkach amerykańskich poszukiwaczach złota i górnikach. Materiał ten idealnie nadawał się do pracy w kopalniach ze względu na sporą wytrzymałość i wygodę. To właśnie te cechy zapewniły denimowi nieśmiertelność i sprawiły, że nadal nie możemy mu się oprzeć. Powstały w 1905 r. krój boot-cut, czyli słynny model Levi’s 501, wciąż jest uwielbiany na całym świecie. I chociaż na początku dżinsy przeznaczone były dla mężczyzn, to w 1938 r. zdecydowano się na produkcję pierwszego kroju damskiego. Dziś nie ulega wątpliwości, że był to strzał w dziesiątkę.

Dżinsy zawładnęły świadomością konsumentów na szeroką skalę w latach ’50 i ’60 za sprawą filmów z Jamesem Deanem, potem w latach ’70 mogliśmy je oglądać chociażby w musicalu „Grease”, a hipisi wylansowali modę na dzwony. Jednak to lata ’80 okazały się przełomowe, kiedy okazało się, że dżinsowe nie muszą być tylko spodnie. Na ulicach mogliśmy obserwować wykonane z tego materiału spódnice czy kurtki, które zresztą w tym roku przechodzą swój renesans – mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk.

Baza dla stylizacji czy jej motyw przewodni?
Dla wielu dżinsowe spodnie i biały t-shirt to najlepsza stylizacja, która sprawdzi się na większość okazji. Materiał ten jest synonimem luzu i doskonałą bazą do stworzenia swojego własnego looku. Jednak niektórzy nie ograniczają się jedynie do dżinsowych spodni lub kurtki. Dziś nikogo nie dziwi dżinsowa sukienka, a nawet torebka. Dobrze pamiętamy np. stylizacje Justina Timberlake’a i Britney Spears z American Music Awards w 2001 r., kiedy to od stóp do głów byli ubrani w dżins.

– Dobrej jakości dżinsy powinny się znaleźć w każdej szafie, a ponadczasowy fason nigdy nie wychodzi z mody. Wiemy, że klienci bardzo sobie cenią ofertę naszych sklepów z denimem, dlatego też w tym tygodniu w centrach Designer Outlet Warszawa, Gdańsk i Sosnowiec odbywa się akcja „Moda na Jeans!”. Klienci mogą skorzystać z szerokiej oferty produktów takich marek, jak między innymi Big Star, Cross Jeans, Guess, Lee Cooper, Levi’s, Pepe Jeans czy Wrangler w jeszcze atrakcyjniejszych cenach. To z pewnością doskonała okazja, żeby wypróbować nowy krój spodni lub zdecydować się na tegoroczny must have, czyli dżinsową kurtkę – dodaje Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec.

na nieśmiertelny dżins na nieśmiertelny dżins

Scroll to Top
Scroll to Top