wiersze

FONETYKA BURSA. Mit odkrywany na nowo

FONETYKA

„Poeci wyklęci”, „Kaskaderzy Literatury”, których życie i twórczość, kult i uwielbienie wykraczają daleko poza czysto literacką, artystyczną rzeczywistość… Pamiętam, jak za „moich czasów” tomiki Andrzeja Bursy, Rafała Wojaczka, Bruno Milczewskiego, Stachury, „Piękni dwudziestoletni” Hłaski, kupowane spod PRL-owskiej lady krążyły potem długo z rąk do rąk, sczytane do ostatniej zagiętej stronicy, wałkowane, dyskutowane w gronie takich […]

FONETYKA BURSA. Mit odkrywany na nowo

„Poeci wyklęci”, „Kaskaderzy Literatury”, których życie i twórczość, kult i uwielbienie wykraczają daleko poza czysto literacką, artystyczną rzeczywistość… Pamiętam, jak za „moich czasów” tomiki Andrzeja Bursy, Rafała Wojaczka, Bruno Milczewskiego, Stachury, „Piękni dwudziestoletni” Hłaski, kupowane spod PRL-owskiej lady krążyły potem długo z rąk do rąk, sczytane do ostatniej zagiętej stronicy, wałkowane, dyskutowane w gronie takich

Pamiątkowe rupiecie. Pierwsza pełna biografia Wisławy Szymborskiej

FONETYKA

Wisława Szymborska nie była zachwycona, kiedy dowiedziała się, że Anna Bikont i Joanna Szczęsna piszą o niej książkę. Unikała opowieści o swoim życiu prywatnym, uważając zwierzenia osobiste za coś niestosownego. Autorkom udało się jednak namówić ją na spotkanie, które przerodziło się w niezwykle osobistą podróż, odkrywającą nawet przed nią samą wiele zaskakujących faktów i historii

Pamiątkowe rupiecie. Pierwsza pełna biografia Wisławy Szymborskiej

Wisława Szymborska nie była zachwycona, kiedy dowiedziała się, że Anna Bikont i Joanna Szczęsna piszą o niej książkę. Unikała opowieści o swoim życiu prywatnym, uważając zwierzenia osobiste za coś niestosownego. Autorkom udało się jednak namówić ją na spotkanie, które przerodziło się w niezwykle osobistą podróż, odkrywającą nawet przed nią samą wiele zaskakujących faktów i historii

Mikroopowieści o dramacie

FONETYKA

W tomie Pieniądze odnowa sposobu pisania, pozbawienie hiszpańskiego języka poetyckiego zbędnej retoryki i ozdób, konstrukcja wiersza przypominająca serie filmowych migawek łączy się z przekonaniem, że literatura nie powinna milczeć o społecznym wymiarze rzeczywistości. Autor wykorzystuje tu znaną formułę mówienia w imieniu „pozbawionych głosu”, wykluczonych, przegranych, opuszczonych. W niespełna czterdziestu tekstach czyni narratorami zwykłych ludzi, którzy

Mikroopowieści o dramacie

W tomie Pieniądze odnowa sposobu pisania, pozbawienie hiszpańskiego języka poetyckiego zbędnej retoryki i ozdób, konstrukcja wiersza przypominająca serie filmowych migawek łączy się z przekonaniem, że literatura nie powinna milczeć o społecznym wymiarze rzeczywistości. Autor wykorzystuje tu znaną formułę mówienia w imieniu „pozbawionych głosu”, wykluczonych, przegranych, opuszczonych. W niespełna czterdziestu tekstach czyni narratorami zwykłych ludzi, którzy

Scroll to Top
Scroll to Top