dyskryminacja

W Polsce tylko na co dziesiątym stanowisku kierowniczym zasiada kobieta

kobieta

Według organizacji Gender Equality Project w firmie 30 proc. stanowisk kierowniczych powinna być obsadzona przez kobiety. W Polsce średnia wynosi 10,5 proc. Również z równym traktowaniem kobiet i mężczyzn w zakresie m.in. warunków wynagradzania, awansu, dostępu do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, bywa różnie. Choć coraz więcej firm zwraca na to uwagę. Kodeks pracy nakłada na pracodawców obowiązek równego traktowana pracowników w zakresie […]

W Polsce tylko na co dziesiątym stanowisku kierowniczym zasiada kobieta

Według organizacji Gender Equality Project w firmie 30 proc. stanowisk kierowniczych powinna być obsadzona przez kobiety. W Polsce średnia wynosi 10,5 proc. Również z równym traktowaniem kobiet i mężczyzn w zakresie m.in. warunków wynagradzania, awansu, dostępu do podnoszenia kwalifikacji zawodowych, bywa różnie. Choć coraz więcej firm zwraca na to uwagę. Kodeks pracy nakłada na pracodawców obowiązek równego traktowana pracowników w zakresie

Co kobiety powinny, a czego nie mogą?

kobieta

Kobiety powinny być w domu, w kuchni, być niewolnicami, nie powinny mieć pracy ani głosować, nie mogą prowadzić samochodu, potrzebują kontroli i dyscypliny.  Frazy, które dzięki funkcji autouzupełniania wyszukiwarki Google pojawiły się jako uzupełnienie zdań „women should” („kobiety powinny”) „women need to” („kobiety potrzebują”) „women shouldn’t„(„kobiety nie powinny”) „women cannot” („kobiety nie mogą”)wykorzystano w kampanii przeprowadzonej na zlecenie United Nations Entity for Gender Equality and Empowerment of

Co kobiety powinny, a czego nie mogą?

Kobiety powinny być w domu, w kuchni, być niewolnicami, nie powinny mieć pracy ani głosować, nie mogą prowadzić samochodu, potrzebują kontroli i dyscypliny.  Frazy, które dzięki funkcji autouzupełniania wyszukiwarki Google pojawiły się jako uzupełnienie zdań „women should” („kobiety powinny”) „women need to” („kobiety potrzebują”) „women shouldn’t„(„kobiety nie powinny”) „women cannot” („kobiety nie mogą”)wykorzystano w kampanii przeprowadzonej na zlecenie United Nations Entity for Gender Equality and Empowerment of

Siwiec, Doda, Honey przeciwko homofobii!

kobieta

„Nieważne, z kim idziesz do łóżka i jak to robisz. Kogo obchodzi to, z kim, jak i gdzie?” To wpis Natalii Siwiec, która poparła akcję „Spoko, ja też!” Kampanii Przeciw Homofobii. W działanie włączyli się również artyści, dziennikarze i celebryci, którzy 17 maja (IDAHO Day – Międzynarodowy Dzień Walki z Homofobią), wsparli osoby LGBT na swoich

Siwiec, Doda, Honey przeciwko homofobii!

„Nieważne, z kim idziesz do łóżka i jak to robisz. Kogo obchodzi to, z kim, jak i gdzie?” To wpis Natalii Siwiec, która poparła akcję „Spoko, ja też!” Kampanii Przeciw Homofobii. W działanie włączyli się również artyści, dziennikarze i celebryci, którzy 17 maja (IDAHO Day – Międzynarodowy Dzień Walki z Homofobią), wsparli osoby LGBT na swoich

Raport na temat dyskryminacji

kobieta

Raport z badań sondażowych „Równe Traktowanie Standardem Dobrego Rządzenia” został opublikowany na stronie internetowej Pełnomocnika Rządu do spraw Równego Traktowania http://rownetraktowanie.gov.pl/ oraz http://www.siecrownosci.gov.pl. Opracowanie dotyczy zachowań, postaw i opinii Polek i Polaków, dotyczących przejawów dyskryminacji ze względu na płeć, stan cywilny i sytuację rodzinną, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne lub narodowe, „rasę” oraz wyznanie, orientację psychoseksualną

Raport na temat dyskryminacji

Raport z badań sondażowych „Równe Traktowanie Standardem Dobrego Rządzenia” został opublikowany na stronie internetowej Pełnomocnika Rządu do spraw Równego Traktowania http://rownetraktowanie.gov.pl/ oraz http://www.siecrownosci.gov.pl. Opracowanie dotyczy zachowań, postaw i opinii Polek i Polaków, dotyczących przejawów dyskryminacji ze względu na płeć, stan cywilny i sytuację rodzinną, wiek, niepełnosprawność, pochodzenie etniczne lub narodowe, „rasę” oraz wyznanie, orientację psychoseksualną

Przedmioty biją kobiety! – wideo

kobieta

Dom to niezwykle niebezpieczne miejsce dla kobiety. Złośliwe szafki kuchenne znienacka się otwierają nokautując panią domu, brutalny dywan ucieka spod nóg zrzucając ją ze schodów, a agresywne framugi okienne z impetem przycinają palce. Bohaterki węgierskiej kampanii „Incidents” (Wypadki) są poobijane, ale pomimo licznych obrażeń, panie – wzorcowe gospodynie domowe niczym w latach 50. – zachowują

Przedmioty biją kobiety! – wideo

Dom to niezwykle niebezpieczne miejsce dla kobiety. Złośliwe szafki kuchenne znienacka się otwierają nokautując panią domu, brutalny dywan ucieka spod nóg zrzucając ją ze schodów, a agresywne framugi okienne z impetem przycinają palce. Bohaterki węgierskiej kampanii „Incidents” (Wypadki) są poobijane, ale pomimo licznych obrażeń, panie – wzorcowe gospodynie domowe niczym w latach 50. – zachowują

Reklama dyskryminuje kobiety – wideo

kobieta

Czy reklama sieci Media Markt jest seksistowska i dyskryminuje kobiety? Czy zdradę da się przebłagać… gazetką reklamową? Jak informuje branżowy portal Wirtualnemedia.Pl, Komisja Etyki Reklamy uznała, że jeden ze spotów wykorzystywanych w ubiegłorocznej kampanii reklamowej Media Markt miał charakter seksistowski i dyskryminował kobiety. Chodzi o reklamę, w której żona przyłapuje męża na zdradzie. Kobieta jest

Reklama dyskryminuje kobiety – wideo

Czy reklama sieci Media Markt jest seksistowska i dyskryminuje kobiety? Czy zdradę da się przebłagać… gazetką reklamową? Jak informuje branżowy portal Wirtualnemedia.Pl, Komisja Etyki Reklamy uznała, że jeden ze spotów wykorzystywanych w ubiegłorocznej kampanii reklamowej Media Markt miał charakter seksistowski i dyskryminował kobiety. Chodzi o reklamę, w której żona przyłapuje męża na zdradzie. Kobieta jest

Scroll to Top
Scroll to Top