PLANUJĘ CIĄŻĘ

SZUKAM PRACY, WIĘC NIE INTERESUJ SIĘ, CZY PLANUJĘ CIĄŻĘ! – Rusza kampania spoÅ‚eczna GoWomen

Wyobraźcie sobie sytuację:

#1. Sytuacja

Rozmowa kwalifikacyjna. WyksztaÅ‚cona kobieta, z Å›wietnym doÅ›wiadczeniem i umiejÄ™tnoÅ›ciami. I nagle pada to irytujÄ…ce pytanie… ” Czy planuje Pani w ciÄ…gu najbliższych miesiÄ™cy zajść w ciążę?”.

To nie koniec. Kobieta, poszukujÄ…ca pracy miaÅ‚a kilka umówionych rozmów w jednym tygodniu. Na każdej z nich padÅ‚o to samo pytanie…

#2. Sytuacja

Kobieta otrzymuje pracÄ™. Poznaje caÅ‚a kadrÄ™ i współpracowników. Zaczyna pracÄ™, robi badania lekarskie i oczekuje podpisania umowy. Praca wyglÄ…da na konkretnÄ…, z perspektywami na przyszÅ‚ość. Wieczorem po kilku dniach, dzwoni do niej osoba, która jÄ… zatrudniÅ‚a (przedstawiÅ‚a siÄ™ jako szef). I oÅ›wiadcza, że umowy nie bÄ™dzie, ponieważ szef wszystkich szefów nie bÄ™dzie zatrudniaÅ‚ kobiety w wieku prokreacyjnym. Å»e nie nabierze siÄ™ na te gierki i na pewno zaraz przyniesie Pani zwolnienie…

Te sytuacje przyczyniły się do stworzenia GoWomen!

GoWomen -to hybryda strony internetowej www.gowomen.pl i kampanii społecznej, a także ruch nowoczesnych, pewnych siebie, realizujących się zawodowo kobiet. Jesteśmy wykształcone, cały czas zdobywamy nowe umiejętności, dążymy do perfekcji. Praca jest dla nas ważna, ale rodzina jest dla nas najważniejsza! Staramy się realizować swoje ambicje i plany zawodowe, jednocześnie dbając o dom i rodzinę. Nie pozwalamy na brak szacunku i dyskryminację kobiet.

PomysÅ‚ na GoWomen zrodziÅ‚ siÄ™ w 2017 roku, w którym to seria nieprzyjemnych zdarzeÅ„, zwróciÅ‚a mojÄ… uwagÄ™ na problem, o którym maÅ‚o siÄ™ mówi – mówi pomysÅ‚odawczyni kampanii Ewelina Salwuk-Marko

GoWomen to przede wszystkim inicjatywa tworząca kampanie społeczne, w których to kobiety odgrywają główną role.

Ile kobiet w Polsce, nie zostaje zatrudnionych ze względu na płeć?

Ile pracodawców obawia się, że zatrudniając kobietę, zaraz zajdzie w ciąże?

Ile kobiet ma ogromne umiejętności i doświadczenie, a ich CV ląduje w koszu?

Główny cel: Zwrócenie uwagi, na problem dyskryminacji kobiet na rynku pracy.

Dlaczego nikt nie pyta mężczyzn: „A Pan planuje iść na tacierzyÅ„ski?”. Kobiety w naszym kraju powinny czuć siÄ™ pewnie i godnie, szczególnie na rynku pracy. ChcÄ™ dotrzeć do jak najwiÄ™kszej liczby osób. Kampania ma wzbudzać refleksjÄ™, skÅ‚onić do myÅ›lenia i też wywoÅ‚ać kontrowersje. Przypomnimy jak dziaÅ‚a prawo i nauczymy jak reagować na takie pytania.

Ponadto:

Na stronie internetowej publikowane będą rzetelne i wartościowe artykuły. Prawdziwe historie kobiet, które za pomocą aplikacji na stronie www.gowomen.pl bez problemu będą mogły opisywać swoje sytuacje. Pokażemy też, drugą stronę medalu – punkt widzenia firmy, pracodawcy. Wszystko, szczere i prawdziwe. Nie zabraknie wypowiedzi ekspertów, prawników.

MÓWIMY TAK:

Każda kobieta ma prawo do godnej pracy i płacy,

Nikomu nie trzeba się tłumaczyć z chęci posiadania/ nieposiadania dziecka,

Matkom pracujÄ…cym, rozwijajÄ…cym siÄ™, uczÄ…cym siÄ™

MÓWIMY NIE:

Dyskryminacji płciowej na rynku pracy

Kobietom, które wykorzystują pracodawcę, do szybkiej ucieczki na L4 i macierzyński

Pracodawcom, którzy nie zatrudniają kobiety, w związku z obawą szybkiego zajścia w ciąże 

DO KOGO KIERUJEMY KAMPANIĘ?

Kampania skierowana jest przede wszystkim do kobiet i pracodawców. Chcemy, aby kobiety zastanowiły się nad swoim życiem i przyszłością, tym samym nabrały pewności siebie, co do realizacji siebie w sferze zawodowej. Kampania kierowana jest do pewnych siebie, przedsiębiorczych, pracowitych kobiet, które chcą realizować się na szczeblach kariery zawodowej. Także do kobiet matek, które chcą podążać ścieżką kariery.

Kampanię kierujemy też do pracodawców, aby nie obawiali się zatrudniać kobiety. Są rewelacyjnymi fachowcami i świetnie się sprawdzają na wysokich stanowiskach.

www.gowomen.pl

https://www.instagram.com/gowomenkampania/

https://www.facebook.com/GoWomen-Kampania-Społeczna-2195157654140740

AkcjÄ™ wspierajÄ…:

Magazyn Law Business Quality, Mamo pracuj, Radio Ram, Mamy-mamom, Marka Pracodawcy, Kobieta i pieniądze, Friendly Workplace, Feszyn.com, Imperium Kobiet, Law First, Szczęsliwa w biznesie, Red-kor, e-prawopracy, Piwne kosmetyki Saela, Socjopatka, Agencja Sal-Mar, Pomysłowa mama

Ty też możesz wspierać Kampanię społeczną:

https://wspieram.to/kmpaniagowomen?pokaz_projekt=1&fbclid=IwAR05KmAI-QinKSyDV-YsSOqLFbBYmU3v_mUUZ7ggLCF1Bghw0W-5T-TUwGM

Fot plakatu. Jagoda Gramala

Modelka: Paulina Dymka

Scroll to Top
Scroll to Top