Saucony Aya

Saucony Aya – premiera limitowanej kolekcji i reklama prosto z lat 90.

Aya to odświeżony model na sneakersowej półce Saucony Originals, który pojawia się w kolekcji po 25 latach od swojego debiutu. Buty w 1994 r. przełamywały stereotypy w zakresie produkcji popularnych „biegówek” – służyły nie tylko biegaczom, ale również triathlonistom. Z okazji premiery, amerykańska marka przygotowała także specjalny materiał wideo, który oddaje ducha lat 90.

Saucony Aya 25 lat temu były promowane jako buty dla wszystkich, którzy chcą nie tylko biegać, ale również latać. Jego najbardziej charakterystyczną cechą jest tkany, stabilizujący pasek, który wzmacnia lekką cholewkę od kostek aż do palców. Fundamentem środkowej podeszwy jest pianka EVA, a system amortyzacji został zlokalizowany z tyłu buta dla zapewnienia dodatkowego odbicia. Opatentowany, gumowy bieżnik został zmodyfikowany za pomocą dwuczęściowego wzoru z gumy węglowej XT-600. Całość uzupełniają cienkie sznurówki ze sprężynowym systemem zapinania.

O ekstremalnym zastosowaniu tego modelu w latach 90. świadczy fakt, że służył on nie tylko biegaczom, ale również triathlonistom. Pojawił się omiędzy innymi na nogach zwyciężczyni kultowego IRONMANA z 1994 r.

Odświeżone buty nawiązują do kolorystyki sprzed lat. Bazowym kolorem jest fioletowy z zamszowymi panelami zabarwionymi na złamaną biel. W oczy rzuca się również pomarańczowe sznurowanie i wyściółka, a także boczny branding w kształcie litery U. Na języku widnieje z kolei logo „Aya”, którego źródeł należy szukać w mitologicznych nazwach.

Premiera Saucony Aya jest także okazją do przypomnienia sobie kultowych lat 90. Amerykański brand przygotował specjalny materiał wideo, który pokazuje, jak kiedyś robiło się „telewizję”.

W Polsce, buty będą dostępne w sklepach Street Supply oraz SneakerStudio.

foto: SneakerStudio Magazine

Scroll to Top
Scroll to Top