Retail Marketing Forum rośnie w siłę

Szósta edycja Retail Marketing Forum pokazała, że impreza ma coraz silniejszą pozycję na rynku wydarzeń dla sieci handlowych i stanowi ważną platformę komunikacyjną między retailem a dostawcami nowoczesnych narzędzi wspomagających marketing i sprzedaż. W tym roku forum zanotowało znowu wzrost liczby uczestników.

23 kwietnia 2013 r. w Warszawie odbyła się szósta edycja organizowanego przez firmę Promedia spotkania branżowego Retail Marketing Forum. Impreza spotkała się z ogromnym zainteresowaniem i zgromadziła blisko 150 gości, wśród których znaleźli się przedstawiciele wielu renomowanych firm, centrów handlowych i sieci sklepów, m.in. Ultimate Fashion, House, Quiosque, Tatuum, Lavard, Recman, Levi’s, Real, Leroy Melin, Castorama, Paris Optique czy Organic Farma Zdrowia. Tematem przewodnim spotkania było zaprezentowanie i omówienie najnowszych i najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania klientów w handlu detalicznym. Szczególny nacisk na spotkaniu został położony na przedstawienie i sposoby wdrażania najnowszych trendów w retailu. Uczestnicy forum dowiedzieli się, jak wykorzystać zaawansowane technologie w celu przyciągnięcia i utrzymania klientów.

W części konferencyjnej znalazło się bardzo dużo interesujących prelekcji cenionych ekspertów, zajmujących się daną tematyką na co dzień. Serię wykładów rozpoczął Mariusz Czerwiak, dyrektor w Dziale Najmu Powierzchni Handlowych w Jones Lang LaSalle, który przybliżył najnowsze trendy na rynku centrów handlowych. Następnie Maciej Kroenke, dyrektor Fern Partners, zaprezentował ważny temat skutecznych i rentownych sposobów wykorzystywania promocji cenowych. Z kolei Jerzy Osika, prezes Promedia, w swojej prelekcji pokazał, jak powinniśmy dostosowywać techniki sprzedaży do płci klienta, jaki przekaz kierować do kobiet, a jaki do mężczyzn, jakie są ich potrzeby i oczekiwania. Natomiast z prezentacji Rafała Maciejczuka, dyrektora sprzedaży w Norco, słuchacze dowiedzieli się, jakie są najnowsze kierunki w wyposażeniu powierzchni handlowych.

Marka nie jest w stanie zaistnieć bez wyrazistego wizerunku – przedstawicielka firmy Lokis wygłosiła prelekcję, w której poddała analizie elementy wpływające na tożsamość danej marki, a także sposoby i trendy wystroju przestrzeni sprzedażowej na przykładzie salonów odzieżowych. Mirka Achinger, prezes ODL, wprowadziła zebranych w tajniki sprawnego zastosowania systemu informatycznego w celu skutecznego wdrażania nowych pomysłów i prześcignięcia konkurencji. Temat ten kontynuował Paweł Zięba, kierownik działu PC-market w Insoft, który na przykładzie niewielkiego rodzinnego biznesu pokazał zebranym, jak w czasie wszechobecnego kryzysu gospodarczego, przy pomocy dobrej i szybkiej informatyzacji, firma może nie tylko skutecznie bronić się przed zakusami większych graczy, lecz również zwiększać kreatywność i zaangażowanie własnych pracowników.

Grzegorz Popek, członek zarządu Retail Partner Polska, zwrócił z kolei uwagę na fakt, jak bardzo niezadowolony, milczący klient szkodzi marce – zwłaszcza w erze social media – i wskazał sposoby, jak tego uniknąć. Zaprezentował aplikację „Happy or not”, która pozwala konsumentowi natychmiast wyrazić swoją opinię, już w samym salonie, tym samym nie tylko dając wartościową informację firmie, lecz również rozładowując niezadowolenie. Marek Górecki, dyrektor handlowy w OEX Divante, wprowadził zebranych w zagadnienie marketingu i sprzedaży w internecie. Zwrócił uwagę na jego ogromne znaczenie we współczesnych czasach dla osiągnięcia sukcesu firmy i utrzymania pozycji rynkowej.

Barbara Molga, specjalista ds. e-commerce w Grupie Unity, poddała analizie sposoby promocji i walki o klienta w segmencie sklepów internetowych w sektorze mody. Zebrani mogli dowiedzieć się także o problemach, jakie mają do pokonania właściciele salonów stacjonarnych, którzy chcą zaistnieć w świecie e-sklepów.

Ciężko jest funkcjonować w e-marketingu bez odpowiedniej bazy klientów – Beata Horodniczy, dyrektor generalny i prezes zarządu DCN Direct – przybliżyła temat ochrony danych osobowych w marketingu bezpośrednim, podając praktyczne informacje o tym, jak dużą wartość ma dobra baza danych klientów, jak ważna jest ochrona ich prywatności, a także jak mądrze wybrać agencję pomagającą tworzyć wspomniany zbiór informacji. Wykłady zakończyła prelekcja Sebastiana Brodowskiego, marketing managera Sare, który na przykładzie sieci C&A pokazał skuteczne metody wykorzystywania e-mail marketingu w komunikacji do kobiet.

Wykłady stanowiły nie tylko doskonałą inspirację do przemyśleń nad perspektywicznym rozwojem własnego biznesu, lecz także do wymiany doświadczeń z licznie zgromadzonymi gośćmi. Uczestnicy mogli pogłębić swoją wiedzę z wykładów i dowiedzieć się więcej na temat prezentowanych rozwiązań na stoiskach partnerów spotkania. W części wystawienniczej wzięły udział takie firmy, jak: OEX Divante, Norco, Korczowa Dolina, ODL, Sare, Lokis, Checkpoint, Messe Frankfurt.

Szósta edycja Retail Marketing Forum okazała się doskonałą okazją do zawiązywania nowych kontaktów branżowych. Stanowiła miejsce spotkania grona przedsiębiorców, którzy na bieżąco reagują na zmiany trendów i upodobań konsumentów, ludzi sukcesu, którzy z zainteresowaniem patrzą na innowacje i poszukują skutecznych sposobów na ich wdrażanie we własnym biznesie.

RMF_1

RMF_2

Partner Główny: OEX Divante

Partner Strategiczny: Norco

Patron: Polska Rada Centrów Handlowych

Partnerzy:Korczowa Dolina, Insoft, Grupa Unity, ODL, Sare, DCN Direct, Lokis, SMS Przypominacz, Checkpoint, Tendence (Messe Frankfurt), Insert, Navireo, Grupa Hands, Ars Retail, New Store Europe.

Patroni Medialni: „Fashionbusiness.pl”, „Moda Damska”, „Moda Męska”, „Ambiente”, „Ambiente International”, „Galeriehandlowe.pl”, „Radio dla Ciebie”, „Meble.pl”, „Biznes Meble”, „FranczyzawPolsce.pl”, „Franczyza&Biznes”, „Polish Market”, „Modeus”, „OOH Magazine”, „ART Imperium”, „Marketer +”.

Sponsorzy upominków: Krenig, Henri Lloyd, Eiei, Teatr Capitol, Dwór Konstancin, By Dziubeka, Wasa, HS Wrześniak, HS Julia, Elfa Pharm, Lambre, Bulaggi, OnePress, Herbata.net, Floslek, Paris Optique.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Dodaj komentarz (prosimy nie podawać adresu witryny internetowej - komentarz nie zostanie wówczas opublikowany)