Brytyjska organizacja Advertising Standards Authority (ASA) wprowadziła zakaz publikacji reklam prasowych kosmetyków firmy L’Oreal.
Chodzi o reklamy promujące podstawki do maseczek Teint Miracle marki Lancome i The Eraser marki Maybelline, w których wystąpiły aktorka Julia Roberts i supermodelka Christy Turlington. – informuje branżowy portal Wirtualnemedia.pl
Skargę złożyła liberalna posłanka Jo Swinson, której zdaniem reklamy wprowadzają odbiorców w błąd, gdyż zostały „cyfrowo zmanipulowane” i pokazują rezultaty, których promowane produkty nie są w stanie zapewnić.
L’Oreal przyznaje, że zdjęcia Julii Roberts i Christy Turlington zostały wyretuszowane, ale jednocześnie twierdzi, że nie wprowadzają one w błąd i trafnie oddają efekt działania kosmetyków.
Waszym zdaniem, takie retusze naprawdę nie wprowadzają nas wszystkich, konsumentów, w błąd?
http://youtu.be/sAWhP7fbEsM