Programy kulinarne napędziły klientów szkołom gotowania

Strona główna » Blog » Programy kulinarne napędziły klientów szkołom gotowania

Programy kulinarne napędziły klientów szkołom gotowania

„Kuchenne rewolucje”, „Ugotowani”, „Top chef” czy „Master chef”, czyli liczne programy kulinarne emitowane w polskich stacjach telewizyjnych sprawiły, że gotowanie stało się czymś więcej niż zwykłym domowym zajęciem. Coraz częściej jest to pasja, którą chce się rozwijać. To powoduje, że rośnie zapotrzebowanie na szkoły gotowania, które oferują kursy pozwalające rozwijać umiejętności kulinarne. 

– Staramy się, żeby każdy wyszedł z umiejętnością i z przepisami kompleksowo dotyczącymi tego tematu, na który do nas przyszedł. Przebiega to na ogół tak, że jeżeli to nie są warsztaty bardziej techniczne, czyli na przykład filetowanie ryb, każdy pracuje na swoim stanowisku, każdy ma swoją rybę. W przypadku kuchni włoskiej, francuskiej, takich kuchni, które przebiegają według przepisów najczęściej gotuje się po 3-4 dania – opowiada agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Jakub Mielniczuk z CookUp.

Moda na gotowanie od dawna lansowana jest w mediach. Dzięki programom i radom znanych kucharzy, Polacy edukują się kulinarnie. Jednak warsztaty mają tę przewagę, że wiedza przekazywany jest indywidualnie każdemu z uczestników. Mogą oni zadawać pytania, na które natychmiast uzyskują odpowiedzi. Im mniejsza grupa, tym lepszy kontakt z prowadzącym.

Kursy przeważnie trwają jeden dzień, a ich celem jest przybliżenie uczestnikom wybranego zagadnienia.

– Warsztaty trwają średnio około trzech, czterech godzin. To jest taki czas, który jest w stanie wytrzymać uczestnik, który nie jest zawodowym kucharzem. Dla niego osiem godzin gotowania non stop, to by było za dużo – mówi Mielniczuk

Cena warsztatów waha się od 250 do 350 złotych za kurs praktycznej wiedzy z konkretnej dziedziny kulinarnej.

2013-11-23T08:11:50+00:00 24 listopada 2013|Hot or Not, Kuchnia|