Problemy? Zwolnij tempo!

Wieloma rzeczami można mieć napełnioną głowę – rodziną, pracą, zobowiązaniami. Współczesne tempo życia sprawia, że wszystkie te rzeczy opanowują umysł człowieka do tego stopnia, że przestaje on dostrzegać sam siebie.

Przypominają o tym kreacje wykonane przez agencję KesselsKramer na potrzeby kampanii „Manage your stress” („Panuj nad swoim stresem„) przeprowadzonej przez brytyjską Mental Health Foundation. Reklamy przedstawiają trzy osoby, które zamiast głowy mają osadzone na szyi ogromne kule. Pierwsza wypełniona jest twarzami dziecięcych lalek, druga – myszkami komputerowymi oraz telefonami, trzecia – kopertami z pieczątkami: „pilne”, „wezwanie do zapłaty” itd.  Słowem-kluczem kampanii jest „Mindfulness…”, które można przetłumaczyć jako uważność, świadomość. Autorzy kampanii określają je jako sposób skupiania swojej uwagi na chwili obecnej poprzez medytację, ćwiczenie odpowiedniego oddechu czy jogę. Według fundacji jest to najlepsza metoda radzenia sobie ze stresem, gdyż pozwala człowiekowi na wgląd w emocje, które nim targają.

Członkowie organizacji mocno podkreślają wagę stresu w ludzkim życiu. O ile umiarkowana dawka stresu jest motywująca do podejmowania różnego rodzaju wyzwań i rozwoju osobistego, o tyle długotrwały i silny stres powoduje bardzo poważne konsekwencje w fizycznej i psychicznej kondycji człowieka. Około 75% chorób brytyjskiego społeczeństwa ma związek z przeżywanym stresem. Jego objawami są m.in.: rozdrażnienie, brak apetytu, kłopoty ze snem, duszności czy bóle w klatce piersiowej. Zaś jego skutkiem jest zwiększone ryzyko zachorowania na depresję, nadciśnienie, choroby serca i inne dolegliwości.

Według danych organizacji największymi przyczynami długotrwałego stresu wśród Brytyjczyków są: żałoba, rozwody i praca.

źródło:kampaniespoleczne.pl

Scroll to Top
Scroll to Top